AAT| ARTŪRO AREIMOS TEATRAS

Mūsų teatras turi pažeisti nusistovėjusią tipinio teatro laikyseną, griauti stereotipus, bėgti nuo žinomų ir nežinomų teatrinių klišių, atitraukti nuo žinojimo. Veržtis su teatru „į gyvenimą“ (sociumą), teatras vyktų ne tik teatrinėse erdvėse „juodose dėžutėse“, bet gyvenimiškoje aplinkoje, pvz.: laiptinėse, kapinėse, muziejuose ir t.t. Scenografija virstų duotybės erdve, pati aplinka atstovautų scenografijai. 

Šis teatras neapsiriboja vien draminio teksto išsakymu. Spektakliai turėtų būti lengvi, laisvi, ironiški. Sceninio veiksmo izoliacija nuolatos naikinama. Spektaklis turi priminti eskizą, o ne užbaigtą paveikslą, kad žiūrovas turėtų galimybę pajausti savo buvimą, laisvai mąstyti, atsisakyti prievartinio spaudimo. Bus siekiama nuosekliai mažinti įtampą, kad žiūrovas dar labiau koncentruotųsi į aktorių buvimą scenoje ir jų fizinius veiksmus, konceptualias nuorodas, o ne į tariamą, apsimestinę, teatrinių klišių primestą vaidybą. Šio teatro žiūrovas neturėtų iškarto perdirbti to, ką pamatė, o kaupti įspūdžius ir išlaikyti laisvai sklandantį dėmesį. Mums svarbu, kad vykstantį spektaklį ar sceninį veiksmą matytų, ne tik tikslinis žiūrovas (kuris įsigijo bilietą), bet ir, pakliuvęs į teatrinio veiksmo spąstus, atsitiktinis praeivis, kuris net nenutuokia apie teatrą ar šį vykstantį vyksmą.

AAT|Artūro Areimos teatro pagrindinis tikslas ir uždavinys - kontrokultūrinis judėjimas, kad kūriniai būtų atviri, provokuojantys. Svarbiausia, kad jie priverstų ieškoti tiesos, suabejoti dogmomis ir užduoti nepatogius klausimus. Mums svarbu, kad galėtume padėti vartotojiško gyvenimo būdo nusivylusiam jaunimui kurti naują kultūrą, kuri atsisakytų cenzų bei normatyvų, ir taptų laisva autonomine zona. Nuo 2015 m. teatras kūrė ir tobulino savo kaip organizacijos valdymo struktūras, būrė teatro kūrybinę grupę, teikė paraiškas užsienio teatrų festivalių konkursuose, kūrė teatro veiklos strategiją, 2016-2017 metų planus. Taip pat buvo ieškoma finansavimo šaltinių veiklai remti: buvo pateiktos projektų paraiškos Lietuvos kultūros tarybai, dalyvavimas kituose teatrų konkursuose. 2015-2016 m. AAT buvo sukurti ir parodyti 2 spektakliai : „Po ledu“ pagal Falk Richter pjesę „Under ice“ (koprodukcija su OKT/Vilniaus miesto teatras), „Nevykėlis“ pagal Eduard Limonov „Nevykėlio dienoraštis“. 

2016-2017 metais AAT savo kūryboje toliau plėtė postmodernistinio, nonkonforminstinio teatro pažiūrį, kuris stambiu planu iškelia sąmoningo žmogaus portretą, kuris gali neatsigręžiodamas pripažinti šiuolaikinę realybę ir tapti meniniu teroristu, formulavimą. Taip pat AAT teikė paraiškas į įvairiausius užsienio teatrų festivalius, pateikė projektų paraiškas Lietuvos kultūros tarybai, pateikė paraišką dėl kandidatūros reziduoti pagal mainų programą Italijoje (Bolonijoje), kūrė tolimesnę teatro veiklos strategiją, 2017-2018 metų planus. Teatras išleido 3 premjeras – pagal dokumentinę medžiagą, kūrybinių laboratorijų principu sukurtas „Medėjos kambarys“; pagal Kai Hensel pjesę „Klamms krieg“ spetaklis „Klamo karas“; pagal M.Foucault, F.Nietzsche, S.Wilde tekstus ir dokumentinę medžiagą „Antikristas“. AAT | Artūro Areimos teatras (su Lietuvos Kultūros tarybos parama)  su pastatymu „Po ledu“ pagal Falk Richter pjesę „Under ice“ (koprodukcija su OKT/Vilniaus miesto teatru), dalyvavo 2016m. vasarą vykusiame didžiausiame pasaulyje tarptautiniame menų festivalyje „Edinburgh Festival Fringe“, kuriame laimėjo „Jawbone“ (liet. žandikaulio) apdovanojimą už, paties Roberto McDowello žodžiais tariant, labiausiai bekompromisį teatro pasirodymą Frindžo festivalyje. A. Areima britų teatralų žiuri įvertintas specialiuoju „Summerhall“ menų centro prizu taip pat sulaukė kvietimo bendrai AAT ir „Summerhall“ produkcijai Edinburge. Taip pat teatras gavo finansavimą iš Lietuvos Kultūros tarybos, 2018 m. vasarą pristatyti spektaklį “Po ledu” Avinjono festivalyje Prancūzijoje.

MŪSŲ NEMIGA SKIRTA ATIDUMUI

 .