top of page

n a u j i e n o s

Nuo vasario 20 dienos repeticijų salėje vėl vyksta kūrybinis dialogas – režisierius Artūras Areima su gausia aktorių komanda analizuoja Joël Pommerat pjesę „Dviejų Korėjų susijungimas“. Artūro Areimos spektakliai „Vyšnių sodas“ (pagal klasiko Antono Čechovo pjesę)  ir „Kartu“ (pagal Serhyi Zhadan romaną „Depeche Mode“) nominuoti „Auksiniam scenos kryžiui“ už režisūrą, o „Mechaninė širdis“ (pagal M. Malzieu pjesę) – spektaklių vaikams ir jaunimui kategorijoje (2016).

Taip pat už vaidmenis Artūro Areimos spektakliuose „Auksiniais scenos kryžiais“ įvertinti  aktoriai Toma Vaškevičiūtė (Luizė, „Laimingi“), Tomas Rinkūnas (Karlas, „Plėšikai“), Saulius Čiučelis (Trofimovas, „Vyšnių sodas“).

SKAITYTI DAUGIAU

IMG_0626.jpg

Režisierius Artūras Areima: „Viskas turi prasidėti nuo meno kokybės“

Pokalbis su režisieriumi Artūru Areima

Karolina Bagdonė

Lietuvos Kultūros Taryba

"Visada galima tuo skųstis, bet ar tai mums padės? Aišku sudėtinga išgyventi. Norėtųsi, kad išgyvenimui būtų užtektinas atlygis. Bet, manau, tai turi prasidėti ir nuo meno kokybės, nuo to, kad žiūrovas galėtų mokėti didesnę sumą už spektaklį. Nuo pačios kūrybos reikalingumo klausimo. Jei pačiai valstybei, jos žmonėms kūrybinis laukas ir jo vertė nebus svarbi, tai finansavimas sunkiai didės."

SKAITYTI DAUGIAU

arar.jpeg

Keletas įspūdžių iš A. Areimos spektaklio
„Faust is dead“

Artūro Areimos teatro spektaklis "Faust is dead"

Akvilė Šimėnienė

Spektaklis ultra modernus, konservatyvų žiūrovą galimai sutrikdysiantis niekuo nedangstoma akistata su aktorių (Monikos Poderytės ir Modestos Jakeliūnaitės) kūnais, scenos ir žiūrovų artumu, neabejotinai XXI a. estetikos kūrinys, konstatuojantis dabartinę situaciją.

SKAITYTI DAUGIAU

Faust_is_dead_20211025_0625_edited.jpg

Išbūti pasaulyje, tapusiame savo paties parodija

Artūro Areimos teatro spektaklis "Arti/Близько"

Laura Šimkutė

Galima net sakyti, jog tai - kaleidoskopas, kadangi stengiamasi atspindėti ne tik tą vieną teisingą buvimo karo temoje modelį, o kaip tik suteikti balsą ir tiems, kurie nori atsiriboti, ir tiems, kurie temon įkritę labai giliai, ir tiems, kurie abejoja, ir tiems, kurie yra arti išprotėjimo ribos. Ir visą tą daryti ne moralizuojant, o kaip tik pastatant veidrodį, kuriame atsispindi kiek sutirštintas vaizdinys, taip lyg siekiant priminti žiūrinčiajam: mes jus suprantame, kviečiame neišprotėti.

SKAITYTI DAUGIAU

PANB5092.MP4.10_34_15_01_edited.jpg

Spektaklis „Už geresnį pasaulį“ pristatomas „Gertrūdes Ielas Teātris“

Artūro Areimos teatro spektaklis "Už geresnį pasaulį"

 

Vienas įtakingiausių Berlyno dienraščio „der Freitag“ žurnalistų Thomas Irmer išskyrė spektaklį, kaip drąsų ir reikalingą žingsnį kalbėti ir kritikuoti dabartines Lietuvos ir viso pasaulio ekologijos problemas, karo siaubą. 2023 metais spektaklis buvo pristatytas Tarptautinio Alternatyvaus teatro festivalio FIAT pagrindinėje programoje Juodkalnijoje, kur susilaukė didžiulio scenos menų kritikų dėmesio: „Šis sudėtingas scenos pasaulis savo stiliumi ir forma primena multimedijos teatro ir performanso meno pradininkus „The Wooster Group“, kompanijos „Forced Entertainment“, Jano Fabre’o darbus. Nevaržomi lietuviai atkuria Orvelo-Huxley’io distopijų projekcijas, visuomenes, kuriose sąmonė nuosekliai slopinama, kuriose žmonės tampa dehumanizuotais, tuščiaviduriais zombiais, gramzdinamais slegiančių baimių.“ (ištrauka iš scenos menų kritikės Anos Tasić recenzijos).

SKAITYTI DAUGIAU

Ugp-2.jpg

Metateatras ir jo raiška kultūros krizės metu

Kovo 24-25 dienomis Liepojos universitete įvyko tarptautinė mokslinė konferencija „Aktualios problemos literatūros ir kultūros tyrimuose“, kurioje teatrologė Vēsma Lēvalde skaitė paskaitą „Metateatras ir jo raiška kultūros krizės metu“.

Vēsma Levalde

"Dar vienas spektaklis, kurį būtinai norėčiau paminėti, yra ne latvių, o lietuvių režisieriaus Artūro Areimos skaitmeninis spektaklis „Už geresnį pasaulį“. <...> 2020 metais tai buvo savotiškas kvietimas ieškoti gilesnio ryšio su gamta, žiūrėti ne iš naikinimo, bet iš išsaugojimo perspektyvos, suvokti save kaip gamtos dalį, o ne kaip tam tikros teritorijos savininką. Tačiau 2022-ųjų pavasario kontekste spektaklis iš metapasakojimo tampa tiesiogine nuoroda į karą Ukrainoje ir gretutinė tema žiūrovo sąmonėje tampa leitmotyvu."

SKAITYTI DAUGIAU

IMG_2358.jpeg
Bildschirmfoto%202017-08-13%20um%2022_24

Falk Richter: DISCONNECTED

Artūro Areimos teatras gruodžio 22d. kviečia dalyvauti nuotoliniame susitikime-seminare su teatro režisieriumi ir vienu svarbiausių šiuolaikinių vokiečių dramaturgų Falku Richteriu.

SKAITYTI DAUGIAU

image copy.png

Lukas Percevalis. Gruodžio 1 d. Artūro Areimos teatre su šiuo režisieriumi įvyks gana netradicinis susitikimas: Lukas Percevalis susirinkusiems ves jogos-meditacijos užsiėmimą, kurį lydės diskusija apie dvasingumą teatre. 

SKAITYTI DAUGIAU

P1021155.MOV.03_24_32_17_edited.jpg

Artūro Areimos teatro trupė Alytuje pristato spektaklio „Arti“ premjerą.

„Jeigu manęs nežudo, ar turiu teisę kalbėti su žudomais kaip lygi, ar turiu teisę į skausmą, jeigu nesu sužeista, teisę skųstis, jeigu nesu nieko praradusi“ – tokius klausimus kelia spektaklio „Arti / Близько“ kūrybinė grupė. Režisierius A. Areima prieš metus pasiūlė drauge kurti scenarijų dramaturgei, ukrainietei Kristinai Marijai Kulinič bei septyniems jaunosios kartos aktoriams, aktyviai besigilinantiems į karo situaciją, savanoriaujantiems ar dalyvaujantiems Ukrainos palaikymo akcijose. Kad galėtų pasidalyti jausmais ir išgyvenimais, matydami karo siaubą Ukrainoje, bet sunkiai įsivaizduojantys tikrovę.

FIAT-1.jpeg

Rugsėjo 2-11 dienomis Juodkalnijoje įvyko prestižinis alternatyvaus teatro festivalis FIAT 2022. Festivalio pagrindinėje programoje buvo pristatytas režisieriaus Artūro Areimos spektaklis „Po Ledu“ (Artūro Areimos teatras), kuriam atiteko specialusis komisijos prizas už įspūdingą šiuolaikinės dramaturgijos ir naujų teatro formų jungtį. Griežtais korporaciniais santykiais pagrįstas režisieriaus Artūro Areimos spektaklis, kurtas pagal vieno svarbiausių jo kartos vokiečių dramaturgų Falko Richterio tekstą, yra tarsi įsiveržimas į žmonių psichiką, į tai, kas joje lieka po to, kai žmogų praryja kapitalizmas.

SKAITYTI DAUGIAU
ArAr_edited.jpg

2020 m. sausio 6 dieną Latvijos teatro interneto svetainė www.kroders.lv publikavo latvių teatrologės Vēsmos Lēvalde apžvalgą-tyrimą apie režisieriaus Artūro Areimos kūrybos braižą, jo kūrybinį kelią bei svarbiausius spektaklius.

Vēsma Lēvalde

3_hm.jpg

Jau antrojo susitikimo su Berlyno žiūrovais metu AAT įsitikino, jog Lietuvoje kuriamų trupės spektaklių meninė kalba ne tik suprantama Vokietijos publikai, bet ir palieka ten visai kitokį meninį įspūdį, nei žiūrovams Lietuvoje - čia kūrėjams dažnai užduodami klausimai, kvestionuojantys pasirinktą formą ar provokatyvumą, o Berlyne menininkams daugiausia tenka diskutuoti apie spektaklio turinį, temą, pjesę ir jos autoriaus interpretacijos ryšį su režisieriaus pasirinkta menine kalba.

C_LauraVanseviciene-169.jpg

Artumo poreikis.
Spektaklis
"Nothing Hurts"

Artūro Areimos teatro spektaklis

"Nothing Hurts"

Gražina Montvidaitė

„Nothing Hurts“ – trečias Areimos spektaklis pagal Falko Richterio pjesę, ir tai ne sutapimas, nes režisieriui artimas rašytojo požiūris į sistemos veikiamą žmogų bei kūno ir dvasios atskirties problemą šiuolaikinėje visuomenėje. O per pandemiją šios temos įgyja papildomos įtampos."

ArturasAreima_director1.jpg

Europos teatro sąjungos

"Naujosios teatro realybės" prizo kandidatų sąraše - Artūras Areima

 

Režisierius, AAT teatro įkūrėjas Artūras Areima įtrauktas į Europos teatro sąjungos prizo "Naujosios teatro realybės" kandidatų sąrašą. Europos teatro sąjungos "Naujosios teatro realybės" prizas - prestiziškiausias ir vienas reikšmingiausių teatro apdovanojimų pasaulyje, kol kas Lietuvoje šį apdovanojimą yra gavę tik O.Koršunovas ir E.Nekrošius ir kandidatų sąraše taip pat įtrauktas R.Tuminas.

 

Šiais metais apdovanojimą pelnė tokios teatro pasaulio asmenybės, kaip R.Wilson, D.Papaioannou, Estų teatro vizitinė kortelė - trupė No.99, K.Serebrenikov.

under%20ice%20CCNRB%203%2004%2019%20PhR%

Artūro Areimos teatras Avinjone: 15 spektaklių per 17 dienų

A. Areima: "Šiuolaikinis Europos teatras, mano nuomone, šiuo metu išgyvena paieškų, pasimetimo ir komercinio nuklydimo etapą. Ieškantieji ieško, kaip iš naujo teatras galėtų virsti aktualiu, šiuolaikišku ir prasmingu šiandieninei auditorijai. Pasimetę svarsto, ar šiandien teatras išvis reikalingas ir šį klausimą kelia viešai scenoje, bendraudami su žiūrovu atvira forma. Komercinio ir konformistinio teatro, šiuo metu, turbūt, yra daugiausia, tai galioja ir kitoms meno formoms. Tai normalu, nes kolektyvinis narcisizmas yra smarkiai įsigėręs į visuomenės kolektyvinę sąmonę. Man visuomet svarbūs nauji, neatrasti keliai. Tikriausiai mano prigimtis - būti  nonkonformistu, iš esmės."

DSC_8936_edited.jpg

Artūro Areimos teatras grįžo iš festivalio P. Korėjoje ir sulaukė kvietimo pasirodyti kitąmet

Tai jau ne pirmos Artūro Areimos teatro gastrolės Pietų Korėjoje: 2018 metais, Tedžono ir Seulo tarptautiniuose teatro festivaliuose teatras pristatė spektaklį „Hamletmachine“ pagal Heinerio Müllerio pjesę, kuris tuomet sulaukė ne vieno teigiamo profesionalų atsiliepimo bei daugybės žiūrovų reakcijų. Šių metų festivalyje buvo pristatyta iš viso 12 užsienio programos ir Pietų Korėjos teatro spektaklių, o Artūro Areimos teatro kūrinys atidarė šių metų festivalį bei vėl Pietų Korėjoje tapo plačiai aptariamu festivalio pasirodymu, taip pat jau sulaukė kvietimo pasirodyti kitų metų tarptautiniame Seulo teatro festivalyje.

2_hm.jpg

„Hamletmachine“ metu dėmesys nėra sukoncentruotas tik į individą ir jo unikalių patirčių reprezentaciją, dominavusą modernizmo dramaturgijoje. Tačiau spektaklis vengia žengti į heterogenišką laikinumą, kuriame individas nebetektų savo privilegijuotos prasmės kūrėjo pozicijos. „Hamletmachine“ aiškiai nurodo į subjektą kaip esminį draminio veiksmo šaltinį. Tiesa, jis ne vienas, nuolatiniame, labai intensyviame santykyje su Kitu, tiksliau Kita."

4_hm.jpg

Kuo reikėtų vadinti A.Areimos teatro darbą "Hamletmachine"?

"Iš kapo prisikėlusio arba į kapus keliaujančio ex-Hamleto monologai – vidinis sąmonės srautas, iš jo pasąmonės kylanti, tačiau moters dominuojama muzika, minimali scenografija, pradžios ir pabaigos nebuvimas, „įėjimo“ ir „išėjimo“ iš vaidmens naikinimas pulsuoja įvairiausiomis postmodernios filosofijos, postpsichoanalizės, ketvirtosios feminizmo bangos nuorodomis, kurių kiekvieną būtų galima detaliai paanalizuoti."

C_LauraVanseviciene-93.jpg

Paralyžuotos sielos skerspjūvis

Artūro Areimos spektaklis „Hamletmachine“

Laura Šimkutė
 

"...ne viskas, ką matome, ir ne viskas, ką girdime, yra tikra, – esame linkę pasiduoti iliuzijai ir leisti sau ja patikėti. O juk įspūdingi pučiamųjų garsai ar jausmingas atlikėjos dainavimas gali būti viso labo įrašas. Spektaklyje šis santykis apsiverčia – įrašai neegzistuoja, mikropasaulio realybė veikia be „auto tune“ procesoriaus, ji tokia, kokia yra, autentiška. Savidestruktyvi ir savižudiška, smuiko stryku besirėžianti sau venas."

_Koreja2.jpg

Artūro Areimos teatras Pietų Korėjoje ir Vokietijoje : provokuojantys, drąsūs, tikslūs

Šiemet Artūro Areimos teatro kūrybinė komanda džiaugiasi, turėdama galimybę vis daugiau spektaklių parodyti užsienyje: lapkričio mėnesį AAT Vokietijoje, Berlyne, vaidino spektaklį „Antikristas“, o Pietų Korėjos miestuose Tedžone ir Seule, „DipFe“ ir „ST-BOMB“ festivaliuose, įvyko antroji AAT premjera pagal Heinerio Müllerio pjesę „Hamletmachine“. Berlyne kūrėjai spektaklį vaidino tris kartus, o Pietų Korėjoje buvo parodyti net penki „Hamletmachine“ spektakliai.

bottom of page