n a u j i e n o s

Artūro Areimos teatro spektaklis "Už geresnį pasaulį"

Roberta Šukauskaitė

 

"Kaune jau trečią kartą vykęs tarptautinis scenos menų festivalis „ConTempo“ miestiečius ir miesto svečius kvietė pamatyti 10 geriausių Lietuvos ir Europos šiuolaikinio scenos meno projektų. Festivalyje rodytas jaunosios kartos teatro kūrėjo Artūro Areimos režisuotas spektaklis „Už geresnį pasaulį“."

SKAITYTI DAUGIAU

qq.jpeg

Prancūzijos kritikai dalinasi įspūdžiais apie Artūro Areimos spektaklį: sukrečianti patirtis, kurią dar reikia suvirškinti

Spektaklis "Hamletmachine" tarptautiniame Avinjono festivalyje 2021

Emmanuelle Dauboin

"Raumenys įsitempia. Galūnės virpa. Į depresijos šerdį žvelgiame per universalią prizmę. Iš kartos į kartą perduodamas sielvartas ir pyktis yra toks stiprus, kad Ofelija, Elektra ir Hamletas rezonuoja su šiandienos jaunimu."

SKAITYTI DAUGIAU

4.jpg

Teismo cirkas

Artūro Areimos teatro spektaklis "Ūbo teismas"

Aistė Šivytė

 

"Vienas po kito apklausiami liudytojai, per salę aidi nemaloniai garsus mėsos plaktuko taukšėjimas, tačiau kuo toliau, tuo labiau stiprėja abejonė - ar šis teismas įgalus ką nors padaryti? Ar tai realus procesas, ar be didesnių pastangų biurokratiniais sumetimais atliekamas vaidinimas?"

SKAITYTI DAUGIAU

Arvydo Gudo Fotografija 2021 06 07 (228 of 269)_edited_edited.jpg

Roland Schimmelpfennig : "Kūryba prasideda dar gerokai prieš popieriaus lapą."

Interviu su dramaturgu Roland Schimmelpfennig

AAT trupės interviu

"Manau, kad idėja, problema arba tema prisitaiko prie manęs ir tiesiog užvaldo. Pavyzdžiui, pjesė „Už geresnį pasaulį“ privertė mane ją sekti, o ne atvirkščiai. Aš pats niekada neturėjau jai jokio poveikio. Ji paėmė mane už rankos, nuvedė į kažkokį neįprastą, tamsų teatro užribį, kuriame yra daug sankirtų su kinu, grafiniais romanais. Anksčiau nebūčiau galėjęs tokios parašyti."

SKAITYTI DAUGIAU

Roland Schimmelpfennig_photo © Adriana Jacome.jpeg

Nihilizmas su aukštakulniais

Artūro Areimos teatro spektaklis "Faust is dead"

Viktorija Sinicyna

 

"Didžiausią emocinį šiurpulį spektaklyje „Faust is dead“ kelia aktorės. Jų susikurtas tarpusavio ryšys virto stipriu sceniniu duetu. Tai atvejis, kai kūrėjų įsigyvenimą į literatūrinę medžiagą, jų giluminį ryšį su pjese ir temomis galima pajusti tiesiogiai. Žiūrint į Poderytę, kartais darosi baisu: atrodo, kad per ją persifiltruoja visa dramaturgijoje užkoduotų pasaulio blogybių bjaurastis, o žiūrovams telieka sugerti iš jos tekančias emocijas. Ji tarsi tas literatūrinis personažas, kuriam teko išverkti visų pasaulio žmonių ašaras."

SKAITYTI DAUGIAU

Faust_is_dead_20211025_0192.jpg

Testas sakralumui - neigiamas

Artūro Areimos teatro spektaklis "Testas"

Ingrida Ragelskienė

"Kas iš šiuolaikinių Lietuvos teatro režisierių 2020-aisiais išsiskyrė didžiule vaizduotės jėga ir ypatinga uosle, gebėjimu pajausti ir atliepti subtiliausius pasaulyje vykstančius procesus? Vienareikšmiškai - Artūras Areima, sugebėjęs karantino spazmų iškankintai tėvynei pasiūlyti meninę atgaivą ir savotišką dvasinį išganymą, - 2007 metais šveicarų dramaturgo Lukaso Bärfusso sukurtos pjesės „Testas, arba Dorasis Simonas Korachas“ virtualaus pastatymo forma."

SKAITYTI DAUGIAU

3673_rec.jpeg
Bildschirmfoto%202017-08-13%20um%2022_24

Falk Richter: DISCONNECTED

Artūro Areimos teatras gruodžio 22d. kviečia dalyvauti nuotoliniame susitikime-seminare su teatro režisieriumi ir vienu svarbiausių šiuolaikinių vokiečių dramaturgų Falku Richteriu.

SKAITYTI DAUGIAU

image copy.png

Lukas Percevalis. Gruodžio 1 d. Artūro Areimos teatre su šiuo režisieriumi įvyks gana netradicinis susitikimas: Lukas Percevalis susirinkusiems ves jogos-meditacijos užsiėmimą, kurį lydės diskusija apie dvasingumą teatre. 

SKAITYTI DAUGIAU

q.jpg

TAPK AAT 

RĖMĖJU

C_LauraVanseviciene-139.jpg

"Pradėti kalbėti apie sausio 25, 26 d. įvykusią Artūro Areimos teatro premjerą „Nothing Hurts“ tinka šiais prancūzų kritikės Daphné’s Batholon, atsiliepusios apie kitą Artūro Areimos spektaklį „Po ledu“, žodžiais: „Spektaklis, pripildytas gausybės simbolikos, palieka erdvės daugybei skirtingų interpretacijų ir negali būti priskirtas jokiai vietai, jokiam laikui, jokiai istorijai.“

Greta Vilnelė

C_LauraVanseviciene-61.jpg

"...Išspausti iš savęs maksimumą yra dažno šiuolaikinio žmogaus moto. Būti visur ir visada yra savotiškas siekis, kurį tarsi padeda įgyvendinti skaitmeninės technologijos, naikindamos laiko ir erdvės skirtis, kas yra absoliuti iliuzija, savotiškas pramanas vienatvės jausmui nustelbti. Būti visur ir visada yra neįmanoma, žmogus nėra mašina, ir tai griauna amžino progreso idėjos pagrindus, nes suteikia galimybę veikti žmogiškumą tikrąja to žodžio prasme: žmogus pavargsta, susidėvi, nebegali veikti, dirbti, ir tai yra natūralu."

Akvilė Šimėnienė

SKAITYTI DAUGIAU
ArAr_edited.jpg

2020 m. sausio 6 dieną Latvijos teatro interneto svetainė www.kroders.lv publikavo latvių teatrologės Vēsmos Lēvalde apžvalgą-tyrimą apie režisieriaus Artūro Areimos kūrybos braižą, jo kūrybinį kelią bei svarbiausius spektaklius.

Vēsma Lēvalde

3_hm.jpg

Jau antrojo susitikimo su Berlyno žiūrovais metu AAT įsitikino, jog Lietuvoje kuriamų trupės spektaklių meninė kalba ne tik suprantama Vokietijos publikai, bet ir palieka ten visai kitokį meninį įspūdį, nei žiūrovams Lietuvoje - čia kūrėjams dažnai užduodami klausimai, kvestionuojantys pasirinktą formą ar provokatyvumą, o Berlyne menininkams daugiausia tenka diskutuoti apie spektaklio turinį, temą, pjesę ir jos autoriaus interpretacijos ryšį su režisieriaus pasirinkta menine kalba.

C_LauraVanseviciene-169.jpg

Artumo poreikis.
Spektaklis
"Nothing Hurts"

Artūro Areimos teatro spektaklis

"Nothing Hurts"

Gražina Montvidaitė

„Nothing Hurts“ – trečias Areimos spektaklis pagal Falko Richterio pjesę, ir tai ne sutapimas, nes režisieriui artimas rašytojo požiūris į sistemos veikiamą žmogų bei kūno ir dvasios atskirties problemą šiuolaikinėje visuomenėje. O per pandemiją šios temos įgyja papildomos įtampos."

ArturasAreima_director1.jpg

Europos teatro sąjungos

"Naujosios teatro realybės" prizo kandidatų sąraše - Artūras Areima

 

Režisierius, AAT teatro įkūrėjas Artūras Areima įtrauktas į Europos teatro sąjungos prizo "Naujosios teatro realybės" kandidatų sąrašą. Europos teatro sąjungos "Naujosios teatro realybės" prizas - prestiziškiausias ir vienas reikšmingiausių teatro apdovanojimų pasaulyje, kol kas Lietuvoje šį apdovanojimą yra gavę tik O.Koršunovas ir E.Nekrošius ir kandidatų sąraše taip pat įtrauktas R.Tuminas.

 

Šiais metais apdovanojimą pelnė tokios teatro pasaulio asmenybės, kaip R.Wilson, D.Papaioannou, Estų teatro vizitinė kortelė - trupė No.99, K.Serebrenikov.

under%20ice%20CCNRB%203%2004%2019%20PhR%

Artūro Areimos teatras Avinjone: 15 spektaklių per 17 dienų

A. Areima: "Šiuolaikinis Europos teatras, mano nuomone, šiuo metu išgyvena paieškų, pasimetimo ir komercinio nuklydimo etapą. Ieškantieji ieško, kaip iš naujo teatras galėtų virsti aktualiu, šiuolaikišku ir prasmingu šiandieninei auditorijai. Pasimetę svarsto, ar šiandien teatras išvis reikalingas ir šį klausimą kelia viešai scenoje, bendraudami su žiūrovu atvira forma. Komercinio ir konformistinio teatro, šiuo metu, turbūt, yra daugiausia, tai galioja ir kitoms meno formoms. Tai normalu, nes kolektyvinis narcisizmas yra smarkiai įsigėręs į visuomenės kolektyvinę sąmonę. Man visuomet svarbūs nauji, neatrasti keliai. Tikriausiai mano prigimtis - būti  nonkonformistu, iš esmės." 

MPU_5234_edited.jpg

2018 metų Avinjono festivalyje - AAT spektaklis"PO LEDU"

Artūras Areima: „Manau, kad šiuo metu Avinjono festivalis yra vienas didžiausių teatro festivalių visame pasaulyje. Galimybė atsidurti tarp daugybės skirtingų tautų ir skirtingos pasaulėžiūros, skirtingo teatro suvokimo, specifikos trupių padeda dar labiau suvokti, ar mūsų pačių kelionė yra tikslinga. Ar mes esame nenutolę nuo šiandieninių teatro tendencijų, temų. Galima visada žaisti savo kiemo lygoje ir didžiuotis, kad čia turime savo auditoriją bei tuo tenkintis, bet tarptautiniai vandenys visada parodo tikrąją tavo vietą platesniame žemėlapyje.“

2_hm.jpg

 

„Hamletmachine“ metu dėmesys nėra sukoncentruotas tik į individą ir jo unikalių patirčių reprezentaciją, dominavusą modernizmo dramaturgijoje. Tačiau spektaklis vengia žengti į heterogenišką laikinumą, kuriame individas nebetektų savo privilegijuotos prasmės kūrėjo pozicijos. „Hamletmachine“ aiškiai nurodo į subjektą kaip esminį draminio veiksmo šaltinį. Tiesa, jis ne vienas, nuolatiniame, labai intensyviame santykyje su Kitu, tiksliau Kita."

4_hm.jpg

Kuo reikėtų vadinti A.Areimos teatro darbą "Hamletmachine"?

 

"Iš kapo prisikėlusio arba į kapus keliaujančio ex-Hamleto monologai – vidinis sąmonės srautas, iš jo pasąmonės kylanti, tačiau moters dominuojama muzika, minimali scenografija, pradžios ir pabaigos nebuvimas, „įėjimo“ ir „išėjimo“ iš vaidmens naikinimas pulsuoja įvairiausiomis postmodernios filosofijos, postpsichoanalizės, ketvirtosios feminizmo bangos nuorodomis, kurių kiekvieną būtų galima detaliai paanalizuoti."

C_LauraVanseviciene-93.jpg

Paralyžuotos sielos skerspjūvis

Artūro Areimos spektaklis „Hamletmachine“

Laura Šimkutė

"...ne viskas, ką matome, ir ne viskas, ką girdime, yra tikra, – esame linkę pasiduoti iliuzijai ir leisti sau ja patikėti. O juk įspūdingi pučiamųjų garsai ar jausmingas atlikėjos dainavimas gali būti viso labo įrašas. Spektaklyje šis santykis apsiverčia – įrašai neegzistuoja, mikropasaulio realybė veikia be „auto tune“ procesoriaus, ji tokia, kokia yra, autentiška. Savidestruktyvi ir savižudiška, smuiko stryku besirėžianti sau venas."

_Koreja2.jpg

Artūro Areimos teatras Pietų Korėjoje ir Vokietijoje : provokuojantys, drąsūs, tikslūs

Šiemet Artūro Areimos teatro kūrybinė komanda džiaugiasi, turėdama galimybę vis daugiau spektaklių parodyti užsienyje: lapkričio mėnesį AAT Vokietijoje, Berlyne, vaidino spektaklį „Antikristas“, o Pietų Korėjos miestuose Tedžone ir Seule, „DipFe“ ir „ST-BOMB“ festivaliuose, įvyko antroji AAT premjera pagal Heinerio Müllerio pjesę „Hamletmachine“. Berlyne kūrėjai spektaklį vaidino tris kartus, o Pietų Korėjoje buvo parodyti net penki „Hamletmachine“ spektakliai.