n a u j i e n o s

Pagalba Ukrainai
#slavaukraini

Putinui pradėjus karą Ukrainoje stengiamės prisidėti, padėti visais įmanomais būdais prie Ukrainos žmonių paramos.

Artūro Areimos teatro trupė kviečia ir ragina nelikti abejingais, dalintis informacija, aukoti, garsiai ir drąsiai kalbėti apie tai, kas šiuo metu vyksta Ukrainoje - karas.

Kartu stengiamės pildyti informaciją apie įvairiausias organizacijas, kurios inicijuoja paramą Ukrainai; ieškome ir dalinamės kultūros organizacijomis, kurios šiuo metu teikia skubią pagalbą Ukrainos menininkams. Pildykite sąrašą komentaruose.

PAGALBOS UKRAINAI SĄRAŠAS

NovFeb_2013_Euromaiden.jpeg

Prancūzijos kritikai dalinasi įspūdžiais apie Artūro Areimos spektaklį: sukrečianti patirtis, kurią dar reikia suvirškinti

Spektaklis "Hamletmachine" tarptautiniame Avinjono festivalyje 2021

Emmanuelle Dauboin

"Raumenys įsitempia. Galūnės virpa. Į depresijos šerdį žvelgiame per universalią prizmę. Iš kartos į kartą perduodamas sielvartas ir pyktis yra toks stiprus, kad Ofelija, Elektra ir Hamletas rezonuoja su šiandienos jaunimu."

SKAITYTI DAUGIAU

4.jpg

Pristatomas dokumentinis filmas apie Artūro Areimos teatro kūrybinį gyvenimą ir spektaklio atsiradimo procesą

Filmo autorius videomenininkas Dinas Marcinkevičius

Dokumentinis filmas apie "Faust is dead" spektaklį

„Faust is dead – PROCESAS“ – tai paskutiniosios Artūro Areimos teatro premjeros kūrybinė kelionė jos videomenininko, jau ne viename projekte dirbančio su AAT trupe, akimis.

SKAITYTI DAUGIAU

Faust_is_dead_20211025_0625.jpg

Režisierius A. Areima: man teatras atrodė miręs menas

Interviu su režisieriumi Artūru Areima

"Kad į teatrą nežiūrėtų tokiomis akimis, kuriomis kažkas pasakė žiūrėti ir kaip vertinti. Tai, kas jam iš pirmo ar antro karto pasirodo nepriimtina, ir ypač tai, kas jį žeidžia, galbūt ir yra esminis taškas, apie kurį žiūrovas turėtų susimąstyti. Galbūt yra jo asmeninė trauma, nuo kurios jis nusigręžė, nes bijo priimti, kad jame tokie dalykai egzistuoja. Perduočiau tai, kad teatras nėra vien pramoga, paprastai ir aiškiai nuskaitomas naratyvas – tai yra didelis darbas su savimi. Kažkas panašaus į psichoterapeuto kabinetą."

SKAITYTI DAUGIAU

arar_edited.jpg

Nihilizmas su aukštakulniais

Artūro Areimos teatro spektaklis "Faust is dead"

Viktorija Sinicyna

 

"Didžiausią emocinį šiurpulį spektaklyje „Faust is dead“ kelia aktorės. Jų susikurtas tarpusavio ryšys virto stipriu sceniniu duetu. Tai atvejis, kai kūrėjų įsigyvenimą į literatūrinę medžiagą, jų giluminį ryšį su pjese ir temomis galima pajusti tiesiogiai. Žiūrint į Poderytę, kartais darosi baisu: atrodo, kad per ją persifiltruoja visa dramaturgijoje užkoduotų pasaulio blogybių bjaurastis, o žiūrovams telieka sugerti iš jos tekančias emocijas. Ji tarsi tas literatūrinis personažas, kuriam teko išverkti visų pasaulio žmonių ašaras."

SKAITYTI DAUGIAU

Faust_is_dead_20211025_0192.jpg

Metateatras ir jo raiška kultūros krizės metu

Kovo 24-25 dienomis Liepojos universitete įvyko tarptautinė mokslinė konferencija „Aktualios problemos literatūros ir kultūros tyrimuose“, kurioje teatrologė Vēsma Lēvalde skaitė paskaitą „Metateatras ir jo raiška kultūros krizės metu“.

Vēsma Levalde

"Dar vienas spektaklis, kurį būtinai norėčiau paminėti, yra ne latvių, o lietuvių režisieriaus Artūro Areimos skaitmeninis spektaklis „Už geresnį pasaulį“. <...> 2020 metais tai buvo savotiškas kvietimas ieškoti gilesnio ryšio su gamta, žiūrėti ne iš naikinimo, bet iš išsaugojimo perspektyvos, suvokti save kaip gamtos dalį, o ne kaip tam tikros teritorijos savininką. Tačiau 2022-ųjų pavasario kontekste spektaklis iš metapasakojimo tampa tiesiogine nuoroda į karą Ukrainoje ir gretutinė tema žiūrovo sąmonėje tampa leitmotyvu."

SKAITYTI DAUGIAU

IMG_2358.jpeg
Bildschirmfoto%202017-08-13%20um%2022_24

Falk Richter: DISCONNECTED

Artūro Areimos teatras gruodžio 22d. kviečia dalyvauti nuotoliniame susitikime-seminare su teatro režisieriumi ir vienu svarbiausių šiuolaikinių vokiečių dramaturgų Falku Richteriu.

SKAITYTI DAUGIAU

image copy.png

Lukas Percevalis. Gruodžio 1 d. Artūro Areimos teatre su šiuo režisieriumi įvyks gana netradicinis susitikimas: Lukas Percevalis susirinkusiems ves jogos-meditacijos užsiėmimą, kurį lydės diskusija apie dvasingumą teatre. 

SKAITYTI DAUGIAU

q.jpg

TAPK AAT 

RĖMĖJU

C_LauraVanseviciene-139.jpg

"Pradėti kalbėti apie sausio 25, 26 d. įvykusią Artūro Areimos teatro premjerą „Nothing Hurts“ tinka šiais prancūzų kritikės Daphné’s Batholon, atsiliepusios apie kitą Artūro Areimos spektaklį „Po ledu“, žodžiais: „Spektaklis, pripildytas gausybės simbolikos, palieka erdvės daugybei skirtingų interpretacijų ir negali būti priskirtas jokiai vietai, jokiam laikui, jokiai istorijai.“

Greta Vilnelė

C_LauraVanseviciene-61.jpg

"...Išspausti iš savęs maksimumą yra dažno šiuolaikinio žmogaus moto. Būti visur ir visada yra savotiškas siekis, kurį tarsi padeda įgyvendinti skaitmeninės technologijos, naikindamos laiko ir erdvės skirtis, kas yra absoliuti iliuzija, savotiškas pramanas vienatvės jausmui nustelbti. Būti visur ir visada yra neįmanoma, žmogus nėra mašina, ir tai griauna amžino progreso idėjos pagrindus, nes suteikia galimybę veikti žmogiškumą tikrąja to žodžio prasme: žmogus pavargsta, susidėvi, nebegali veikti, dirbti, ir tai yra natūralu."

Akvilė Šimėnienė

SKAITYTI DAUGIAU
ArAr_edited.jpg

2020 m. sausio 6 dieną Latvijos teatro interneto svetainė www.kroders.lv publikavo latvių teatrologės Vēsmos Lēvalde apžvalgą-tyrimą apie režisieriaus Artūro Areimos kūrybos braižą, jo kūrybinį kelią bei svarbiausius spektaklius.

Vēsma Lēvalde

3_hm.jpg

Jau antrojo susitikimo su Berlyno žiūrovais metu AAT įsitikino, jog Lietuvoje kuriamų trupės spektaklių meninė kalba ne tik suprantama Vokietijos publikai, bet ir palieka ten visai kitokį meninį įspūdį, nei žiūrovams Lietuvoje - čia kūrėjams dažnai užduodami klausimai, kvestionuojantys pasirinktą formą ar provokatyvumą, o Berlyne menininkams daugiausia tenka diskutuoti apie spektaklio turinį, temą, pjesę ir jos autoriaus interpretacijos ryšį su režisieriaus pasirinkta menine kalba.

C_LauraVanseviciene-169.jpg

Artumo poreikis.
Spektaklis
"Nothing Hurts"

Artūro Areimos teatro spektaklis

"Nothing Hurts"

Gražina Montvidaitė

„Nothing Hurts“ – trečias Areimos spektaklis pagal Falko Richterio pjesę, ir tai ne sutapimas, nes režisieriui artimas rašytojo požiūris į sistemos veikiamą žmogų bei kūno ir dvasios atskirties problemą šiuolaikinėje visuomenėje. O per pandemiją šios temos įgyja papildomos įtampos."

ArturasAreima_director1.jpg

Europos teatro sąjungos

"Naujosios teatro realybės" prizo kandidatų sąraše - Artūras Areima

 

Režisierius, AAT teatro įkūrėjas Artūras Areima įtrauktas į Europos teatro sąjungos prizo "Naujosios teatro realybės" kandidatų sąrašą. Europos teatro sąjungos "Naujosios teatro realybės" prizas - prestiziškiausias ir vienas reikšmingiausių teatro apdovanojimų pasaulyje, kol kas Lietuvoje šį apdovanojimą yra gavę tik O.Koršunovas ir E.Nekrošius ir kandidatų sąraše taip pat įtrauktas R.Tuminas.

 

Šiais metais apdovanojimą pelnė tokios teatro pasaulio asmenybės, kaip R.Wilson, D.Papaioannou, Estų teatro vizitinė kortelė - trupė No.99, K.Serebrenikov.

under%20ice%20CCNRB%203%2004%2019%20PhR%

Artūro Areimos teatras Avinjone: 15 spektaklių per 17 dienų

A. Areima: "Šiuolaikinis Europos teatras, mano nuomone, šiuo metu išgyvena paieškų, pasimetimo ir komercinio nuklydimo etapą. Ieškantieji ieško, kaip iš naujo teatras galėtų virsti aktualiu, šiuolaikišku ir prasmingu šiandieninei auditorijai. Pasimetę svarsto, ar šiandien teatras išvis reikalingas ir šį klausimą kelia viešai scenoje, bendraudami su žiūrovu atvira forma. Komercinio ir konformistinio teatro, šiuo metu, turbūt, yra daugiausia, tai galioja ir kitoms meno formoms. Tai normalu, nes kolektyvinis narcisizmas yra smarkiai įsigėręs į visuomenės kolektyvinę sąmonę. Man visuomet svarbūs nauji, neatrasti keliai. Tikriausiai mano prigimtis - būti  nonkonformistu, iš esmės." 

MPU_5234_edited.jpg

2018 metų Avinjono festivalyje - AAT spektaklis"PO LEDU"

Artūras Areima: „Manau, kad šiuo metu Avinjono festivalis yra vienas didžiausių teatro festivalių visame pasaulyje. Galimybė atsidurti tarp daugybės skirtingų tautų ir skirtingos pasaulėžiūros, skirtingo teatro suvokimo, specifikos trupių padeda dar labiau suvokti, ar mūsų pačių kelionė yra tikslinga. Ar mes esame nenutolę nuo šiandieninių teatro tendencijų, temų. Galima visada žaisti savo kiemo lygoje ir didžiuotis, kad čia turime savo auditoriją bei tuo tenkintis, bet tarptautiniai vandenys visada parodo tikrąją tavo vietą platesniame žemėlapyje.“

2_hm.jpg

„Hamletmachine“ metu dėmesys nėra sukoncentruotas tik į individą ir jo unikalių patirčių reprezentaciją, dominavusą modernizmo dramaturgijoje. Tačiau spektaklis vengia žengti į heterogenišką laikinumą, kuriame individas nebetektų savo privilegijuotos prasmės kūrėjo pozicijos. „Hamletmachine“ aiškiai nurodo į subjektą kaip esminį draminio veiksmo šaltinį. Tiesa, jis ne vienas, nuolatiniame, labai intensyviame santykyje su Kitu, tiksliau Kita."

4_hm.jpg

Kuo reikėtų vadinti A.Areimos teatro darbą "Hamletmachine"?

"Iš kapo prisikėlusio arba į kapus keliaujančio ex-Hamleto monologai – vidinis sąmonės srautas, iš jo pasąmonės kylanti, tačiau moters dominuojama muzika, minimali scenografija, pradžios ir pabaigos nebuvimas, „įėjimo“ ir „išėjimo“ iš vaidmens naikinimas pulsuoja įvairiausiomis postmodernios filosofijos, postpsichoanalizės, ketvirtosios feminizmo bangos nuorodomis, kurių kiekvieną būtų galima detaliai paanalizuoti."

C_LauraVanseviciene-93.jpg

Paralyžuotos sielos skerspjūvis

Artūro Areimos spektaklis „Hamletmachine“

Laura Šimkutė
 

"...ne viskas, ką matome, ir ne viskas, ką girdime, yra tikra, – esame linkę pasiduoti iliuzijai ir leisti sau ja patikėti. O juk įspūdingi pučiamųjų garsai ar jausmingas atlikėjos dainavimas gali būti viso labo įrašas. Spektaklyje šis santykis apsiverčia – įrašai neegzistuoja, mikropasaulio realybė veikia be „auto tune“ procesoriaus, ji tokia, kokia yra, autentiška. Savidestruktyvi ir savižudiška, smuiko stryku besirėžianti sau venas."

_Koreja2.jpg

Artūro Areimos teatras Pietų Korėjoje ir Vokietijoje : provokuojantys, drąsūs, tikslūs

Šiemet Artūro Areimos teatro kūrybinė komanda džiaugiasi, turėdama galimybę vis daugiau spektaklių parodyti užsienyje: lapkričio mėnesį AAT Vokietijoje, Berlyne, vaidino spektaklį „Antikristas“, o Pietų Korėjos miestuose Tedžone ir Seule, „DipFe“ ir „ST-BOMB“ festivaliuose, įvyko antroji AAT premjera pagal Heinerio Müllerio pjesę „Hamletmachine“. Berlyne kūrėjai spektaklį vaidino tris kartus, o Pietų Korėjoje buvo parodyti net penki „Hamletmachine“ spektakliai.