n a u j i e n o s
Spektaklis AAT | Artūro Areimos teatras Komentarai „Hamletmachine“ jau buvo pristatytas Pietų Korėjos, Vokietijos, Danijos, Prancūzijos festivaliuose, kur sulaukė daugybės profesionalaus scenos meno kritikų vertinimų. 2021 m. Avinjono teatro festivalyje jau po pirmųjų rodymų spektaklis spaudoje pakliuvo tarp 50-ies „būtinų pamatyti“ darbų iš visų 1070 rodytų spektaklių Avinjono „OFF“ programoje. Artūro Areimos teatro debiutas tarptautiniame alternatyvaus teatro festivalyje FIAT buvo itin sėkmingas – 2022 m. rugsėjo mėnesį festivalyje pristatytas spektaklis „Po Ledu“ pagal Falko Richterio pjesę sulaukė daugiau nei 5 profesionalaus scenos meno kritikų recenzijų, daugybės žiūrovų atsiliepimų bei tarptautinės festivalio komisijos buvo įvertintas specialiuoju apdovanojimu už įspūdingą šiuolaikinės dramaturgijos ir naujų teatro formų jungtį.
Įsijausti į kitą
Režisieriaus Artūro Areimos spektaklis „Dviejų Korėjų susijungimas“ Nacionaliniame Kauno dramos teatre
Ieva Tumanovičiūtė, 7md.lt
"Aštraus provokatoriaus įvaizdį turintis Areima šįkart ne ardo, bet paklūsta pjesei. Aštuoniolika Pommerat dramos kūrinio fragmentų statomi neskubant, papunkčiui, įsigilinant į kiekvieną dalį, atsisakant vos vienos. Režisierius beveik nepastebimai sukeičia vietomis kai kuriuos pjesės epizodus taip, kad sustiprintų jausmingus, jautrius momentus ir galiausiai finale manifestuotų neironišką požiūrį į meilę. Jautrų spektaklio pabaigos tašką deda aktoriaus Gyčio Laskovo vaidinamas Seržas, kantriai lankantis atminties netekusią žmoną Sesilę (Martyna Gedvilaitė) ir iš visų jėgų mėginantis ją suprasti."
Meilės apraiškų variacijos
Režisieriaus Artūro Areimos spektaklis „Dviejų Korėjų susijungimas“ Nacionaliniame Kauno dramos teatre
Miglė Munderzbakaitė, Menų Faktūra
"Spektaklyje publika įtraukiama į intensyvų skirtingas emocijas, nuotaikas keliančių scenų sūkurį. Spektaklį pradeda kiek formalus, bet tuo pačiu ir sentimentalus dviejų veikėjų pokalbis apie trūkinėjantį ryšį, meilės nebuvimą. Po kurio netrukus pasipila kriminalo įkalčių dangstymas, įvairiausi konfliktai, praeities poelgių interpretacijos, nuoskaudų aiškinimasis ar dabarties patirčių dramatizacijos. Reflektuojami santykiai tarp esamų, buvusių mylimųjų, tarp draugų; tiriami kontroversiški ryšiai su vaikais; meilė matuojama žodžiais arba piniginiais vienetais; vieni ryšį siekia išsaugoti, kiti nukirsti. Aštrių temų ir subtilesnių potemių čia yra daugybė, bet visos jos analizuoja tam tikrą problemą, situaciją, klausimą – su dauguma jų bendražmogiškai, galbūt ir asmenine patirtimi turėtų būti nesunku tapatintis šiuolaikinės visuomenės atstovams."
Išbūti pasaulyje, tapusiame savo paties parodija
Artūro Areimos teatro spektaklis "Arti/Близько"
Laura Šimkutė
Galima net sakyti, jog tai - kaleidoskopas, kadangi stengiamasi atspindėti ne tik tą vieną teisingą buvimo karo temoje modelį, o kaip tik suteikti balsą ir tiems, kurie nori atsiriboti, ir tiems, kurie temon įkritę labai giliai, ir tiems, kurie abejoja, ir tiems, kurie yra arti išprotėjimo ribos. Ir visą tą daryti ne moralizuojant, o kaip tik pastatant veidrodį, kuriame atsispindi kiek sutirštintas vaizdinys, taip lyg siekiant priminti žiūrinčiajam: mes jus suprantame, kviečiame neišprotėti.
Spektaklis „Už geresnį pasaulį“ pristatomas „Gertrūdes Ielas Teātris“
Artūro Areimos teatro spektaklis "Už geresnį pasaulį"
Vienas įtakingiausių Berlyno dienraščio „der Freitag“ žurnalistų Thomas Irmer išskyrė spektaklį, kaip drąsų ir reikalingą žingsnį kalbėti ir kritikuoti dabartines Lietuvos ir viso pasaulio ekologijos problemas, karo siaubą. 2023 metais spektaklis buvo pristatytas Tarptautinio Alternatyvaus teatro festivalio FIAT pagrindinėje programoje Juodkalnijoje, kur susilaukė didžiulio scenos menų kritikų dėmesio: „Šis sudėtingas scenos pasaulis savo stiliumi ir forma primena multimedijos teatro ir performanso meno pradininkus „The Wooster Group“, kompanijos „Forced Entertainment“, Jano Fabre’o darbus. Nevaržomi lietuviai atkuria Orvelo-Huxley’io distopijų projekcijas, visuomenes, kuriose sąmonė nuosekliai slopinama, kuriose žmonės tampa dehumanizuotais, tuščiaviduriais zombiais, gramzdinamais slegiančių baimių.“ (ištrauka iš scenos menų kritikės Anos Tasić recenzijos).
Senasis teatras ir NVO susitelkė trims kūriniams
Atsinaujinantis Vilniaus senasis teatras (VST) liepą skelbė atvirą kvietimą nevyriausybinėms profesionaliojo scenos meno organizacijoms (NVO) teikti kūrybinio bendradarbiavimo projektus, kurie būtų įgyvendinti kaip koprodukcijos Senajame teatre. Iš teatrui pateiktų 17 paraiškų pasirinkti 3 sumanymai, kurie bus įgyvendinti naujame – 111-ajame – teatro sezone.
Konkurso nugalėtojais tapo net trys sumanymai: VšĮ „Artūro Areimos teatras“ dramos spektaklis „Lūšies valanda“ pagal Pero Olovo Enquisto to paties pavadinimo pjesę (rež. Artūras Areima), asociacijos „Teatronas“ šiuolaikinio cirko ir teatro spektaklis pagal pirmąjį brolių Grimmų necenzūruotą pasakų leidimą (rež. Gildas Aleksa) ir VšĮ „Pasak“ imersinio teatro kūrinys „Taksi Vilnius“ (aut. Tinka Werner ir bendrakūrėjų komanda).
Falk Richter: DISCONNECTED
Artūro Areimos teatras gruodžio 22d. kviečia dalyvauti nuotoliniame susitikime-seminare su teatro režisieriumi ir vienu svarbiausių šiuolaikinių vokiečių dramaturgų Falku Richteriu.
Lukas Percevalis. Gruodžio 1 d. Artūro Areimos teatre su šiuo režisieriumi įvyks gana netradicinis susitikimas: Lukas Percevalis susirinkusiems ves jogos-meditacijos užsiėmimą, kurį lydės diskusija apie dvasingumą teatre.
Artūro Areimos teatro trupė Alytuje pristato spektaklio „Arti“ premjerą.
„Jeigu manęs nežudo, ar turiu teisę kalbėti su žudomais kaip lygi, ar turiu teisę į skausmą, jeigu nesu sužeista, teisę skųstis, jeigu nesu nieko praradusi“ – tokius klausimus kelia spektaklio „Arti / Близько“ kūrybinė grupė. Režisierius A. Areima prieš metus pasiūlė drauge kurti scenarijų dramaturgei, ukrainietei Kristinai Marijai Kulinič bei septyniems jaunosios kartos aktoriams, aktyviai besigilinantiems į karo situaciją, savanoriaujantiems ar dalyvaujantiems Ukrainos palaikymo akcijose. Kad galėtų pasidalyti jausmais ir išgyvenimais, matydami karo siaubą Ukrainoje, bet sunkiai įsivaizduojantys tikrovę.
Rugsėjo 2-11 dienomis Juodkalnijoje įvyko prestižinis alternatyvaus teatro festivalis FIAT 2022. Festivalio pagrindinėje programoje buvo pristatytas režisieriaus Artūro Areimos spektaklis „Po Ledu“ (Artūro Areimos teatras), kuriam atiteko specialusis komisijos prizas už įspūdingą šiuolaikinės dramaturgijos ir naujų teatro formų jungtį. Griežtais korporaciniais santykiais pagrįstas režisieriaus Artūro Areimos spektaklis, kurtas pagal vieno svarbiausių jo kartos vokiečių dramaturgų Falko Richterio tekstą, yra tarsi įsiveržimas į žmonių psichiką, į tai, kas joje lieka po to, kai žmogų praryja kapitalizmas.
2020 m. sausio 6 dieną Latvijos teatro interneto svetainė www.kroders.lv publikavo latvių teatrologės Vēsmos Lēvalde apžvalgą-tyrimą apie režisieriaus Artūro Areimos kūrybos braižą, jo kūrybinį kelią bei svarbiausius spektaklius.
Vēsma Lēvalde
Jau antrojo susitikimo su Berlyno žiūrovais metu AAT įsitikino, jog Lietuvoje kuriamų trupės spektaklių meninė kalba ne tik suprantama Vokietijos publikai, bet ir palieka ten visai kitokį meninį įspūdį, nei žiūrovams Lietuvoje - čia kūrėjams dažnai užduodami klausimai, kvestionuojantys pasirinktą formą ar provokatyvumą, o Berlyne menininkams daugiausia tenka diskutuoti apie spektaklio turinį, temą, pjesę ir jos autoriaus interpretacijos ryšį su režisieriaus pasirinkta menine kalba.
Artumo poreikis.
Spektaklis
"Nothing Hurts"
Artūro Areimos teatro spektaklis
"Nothing Hurts"
Gražina Montvidaitė
„Nothing Hurts“ – trečias Areimos spektaklis pagal Falko Richterio pjesę, ir tai ne sutapimas, nes režisieriui artimas rašytojo požiūris į sistemos veikiamą žmogų bei kūno ir dvasios atskirties problemą šiuolaikinėje visuomenėje. O per pandemiją šios temos įgyja papildomos įtampos."
Europos teatro sąjungos
"Naujosios teatro realybės" prizo kandidatų sąraše - Artūras Areima
Režisierius, AAT teatro įkūrėjas Artūras Areima įtrauktas į Europos teatro sąjungos prizo "Naujosios teatro realybės" kandidatų sąrašą. Europos teatro sąjungos "Naujosios teatro realybės" prizas - prestiziškiausias ir vienas reikšmingiausių teatro apdovanojimų pasaulyje, kol kas Lietuvoje šį apdovanojimą yra gavę tik O.Koršunovas ir E.Nekrošius ir kandidatų sąraše taip pat įtrauktas R.Tuminas.
Šiais metais apdovanojimą pelnė tokios teatro pasaulio asmenybės, kaip R.Wilson, D.Papaioannou, Estų teatro vizitinė kortelė - trupė No.99, K.Serebrenikov.
Artūro Areimos teatras Avinjone: 15 spektaklių per 17 dienų
A. Areima: "Šiuolaikinis Europos teatras, mano nuomone, šiuo metu išgyvena paieškų, pasimetimo ir komercinio nuklydimo etapą. Ieškantieji ieško, kaip iš naujo teatras galėtų virsti aktualiu, šiuolaikišku ir prasmingu šiandieninei auditorijai. Pasimetę svarsto, ar šiandien teatras išvis reikalingas ir šį klausimą kelia viešai scenoje, bendraudami su žiūrovu atvira forma. Komercinio ir konformistinio teatro, šiuo metu, turbūt, yra daugiausia, tai galioja ir kitoms meno formoms. Tai normalu, nes kolektyvinis narcisizmas yra smarkiai įsigėręs į visuomenės kolektyvinę sąmonę. Man visuomet svarbūs nauji, neatrasti keliai. Tikriausiai mano prigimtis - būti nonkonformistu, iš esmės."
Artūro Areimos teatras grįžo iš festivalio P. Korėjoje ir sulaukė kvietimo pasirodyti kitąmet
Tai jau ne pirmos Artūro Areimos teatro gastrolės Pietų Korėjoje: 2018 metais, Tedžono ir Seulo tarptautiniuose teatro festivaliuose teatras pristatė spektaklį „Hamletmachine“ pagal Heinerio Müllerio pjesę, kuris tuomet sulaukė ne vieno teigiamo profesionalų atsiliepimo bei daugybės žiūrovų reakcijų. Šių metų festivalyje buvo pristatyta iš viso 12 užsienio programos ir Pietų Korėjos teatro spektaklių, o Artūro Areimos teatro kūrinys atidarė šių metų festivalį bei vėl Pietų Korėjoje tapo plačiai aptariamu festivalio pasirodymu, taip pat jau sulaukė kvietimo pasirodyti kitų metų tarptautiniame Seulo teatro festivalyje.
„Hamletmachine“ metu dėmesys nėra sukoncentruotas tik į individą ir jo unikalių patirčių reprezentaciją, dominavusą modernizmo dramaturgijoje. Tačiau spektaklis vengia žengti į heterogenišką laikinumą, kuriame individas nebetektų savo privilegijuotos prasmės kūrėjo pozicijos. „Hamletmachine“ aiškiai nurodo į subjektą kaip esminį draminio veiksmo šaltinį. Tiesa, jis ne vienas, nuolatiniame, labai intensyviame santykyje su Kitu, tiksliau Kita."
Kuo reikėtų vadinti A.Areimos teatro darbą "Hamletmachine"?
"Iš kapo prisikėlusio arba į kapus keliaujančio ex-Hamleto monologai – vidinis sąmonės srautas, iš jo pasąmonės kylanti, tačiau moters dominuojama muzika, minimali scenografija, pradžios ir pabaigos nebuvimas, „įėjimo“ ir „išėjimo“ iš vaidmens naikinimas pulsuoja įvairiausiomis postmodernios filosofijos, postpsichoanalizės, ketvirtosios feminizmo bangos nuorodomis, kurių kiekvieną būtų galima detaliai paanalizuoti."
Paralyžuotos sielos skerspjūvis
Artūro Areimos spektaklis „Hamletmachine“
Laura Šimkutė
"...ne viskas, ką matome, ir ne viskas, ką girdime, yra tikra, – esame linkę pasiduoti iliuzijai ir leisti sau ja patikėti. O juk įspūdingi pučiamųjų garsai ar jausmingas atlikėjos dainavimas gali būti viso labo įrašas. Spektaklyje šis santykis apsiverčia – įrašai neegzistuoja, mikropasaulio realybė veikia be „auto tune“ procesoriaus, ji tokia, kokia yra, autentiška. Savidestruktyvi ir savižudiška, smuiko stryku besirėžianti sau venas."
Artūro Areimos teatras Pietų Korėjoje ir Vokietijoje : provokuojantys, drąsūs, tikslūs
Šiemet Artūro Areimos teatro kūrybinė komanda džiaugiasi, turėdama galimybę vis daugiau spektaklių parodyti užsienyje: lapkričio mėnesį AAT Vokietijoje, Berlyne, vaidino spektaklį „Antikristas“, o Pietų Korėjos miestuose Tedžone ir Seule, „DipFe“ ir „ST-BOMB“ festivaliuose, įvyko antroji AAT premjera pagal Heinerio Müllerio pjesę „Hamletmachine“. Berlyne kūrėjai spektaklį vaidino tris kartus, o Pietų Korėjoje buvo parodyti net penki „Hamletmachine“ spektakliai.