n a u j i e n o s

Jau trejus metus Baltupiuose įsikūręs Artūro Areimos teatras nuolat siekia pristatyti ne tik išbaigtus teatro kūrinius, tačiau ir alternatyvius šiuolaikinio meno renginius, edukuoti jaunus teatro žiūrovus ar muzikos klausytojus bei suteikti erdvę jauniems, perspektyviems menininkams pristatyti savo kūrybą.

 

Pagrindinė „technē“ idėja –  supažindinti klausytojus su skirtingomis muzikos kūrimo ir atlikimo formomis, žanrais, muzikos kūrimo technikomis, plėsti požiūrį į muziką, į jos suvokimą, supažindinti klausytojus ir žiūrovus su šiandieninės muzikos raiškos galimybėmis, muzikos kūrimo bei atlikimo technika, jos specifika; padėti atrasti naujus muzikos pritaikymo būdus kituose šiuolaikinio meno žanruose.

Vienas iš pagrindinių festivalio tikslų – pristatyti šiuolaikinę eksperimentinę muziką kuo platesnei auditorijai, tad visi festivalio renginiai – nemokami.

Šių metų festivalio programos dalyviai – Daina Dieva, Gabrielė Griciūtė ir Andrius Mackevičius, 7_lash (Andrius Kairys), Agnés M (Agnė Matulevičiūtė), makbet (Monika Poderytė ir Marijus Mažūnas).

SKAITYTI DAUGIAU

technē'22-sip sounds.jpg

Prancūzijos kritikai dalinasi įspūdžiais apie Artūro Areimos spektaklį: sukrečianti patirtis, kurią dar reikia suvirškinti

Spektaklis "Hamletmachine" tarptautiniame Avinjono festivalyje 2021

Emmanuelle Dauboin

"Raumenys įsitempia. Galūnės virpa. Į depresijos šerdį žvelgiame per universalią prizmę. Iš kartos į kartą perduodamas sielvartas ir pyktis yra toks stiprus, kad Ofelija, Elektra ir Hamletas rezonuoja su šiandienos jaunimu."

SKAITYTI DAUGIAU

4.jpg

Keletas įspūdžių iš A. Areimos spektaklio
„Faust is dead“

Artūro Areimos teatro spektaklis "Faust is dead"

Akvilė Šimėnienė

Spektaklis ultra modernus, konservatyvų žiūrovą galimai sutrikdysiantis niekuo nedangstoma akistata su aktorių (Monikos Poderytės ir Modestos Jakeliūnaitės) kūnais, scenos ir žiūrovų artumu, neabejotinai XXI a. estetikos kūrinys, konstatuojantis dabartinę situaciją. „Faust is dead“ yra veikiau pozityvus, atskleidžiantis, jog dialogas ir gyvas ryšys yra atsvara ir savotiškas išsigelbėjimas tinklo eros pasaulyje ir kad žmogus, nepaisant jo nusivylimų ir tamsybių, o ne tinklas tebėra didžiausia vertybė.

SKAITYTI DAUGIAU

Faust_is_dead_20211025_0625_edited.jpg

Stilistinis posūkis 9-ajame Artūro Areimos teatro sezone

Artūro Areimos teatro spektaklis "Three Kingdoms. Part I : London"

Greta Vilnelė

Teatro ir kino elementus jungiantis hibridinis kūrinys visapusiškai įtraukia į painų detektyvą. Apklausų kambaryje, t.y. scenoje, vykstančių epizodų vaizdas ir garsas įrašinėjami. Atsvara šiam pagal protokolą surepetuotam elgesiui tampa projektoriaus ekrane demonstruojami intarpai iš veikėjų asmeninio ir profesinio gyvenimo situacijų: nuoširdžių reakcijų, intymių pokalbių. Kino kadrai leidžia prisiliesti prie vidinio detektyvų pasaulio. Skirties tarp gėrio ir blogio sąvokų nebelieka ekrane pamačius, kaip vienas iš teisingumą darbe ginančių vyrų seksualiai priekabiauja prie žmonos. Iškeliama etinė priešprieša: ar vykdantieji teisingumą patys gyvena dorai?

SKAITYTI DAUGIAU

307171843_420798866829583_7021713662131193685_n.jpeg

Nihilizmas su aukštakulniais

Artūro Areimos teatro spektaklis "Faust is dead"

Viktorija Sinicyna

 

"Didžiausią emocinį šiurpulį spektaklyje „Faust is dead“ kelia aktorės. Jų susikurtas tarpusavio ryšys virto stipriu sceniniu duetu. Tai atvejis, kai kūrėjų įsigyvenimą į literatūrinę medžiagą, jų giluminį ryšį su pjese ir temomis galima pajusti tiesiogiai. Žiūrint į Poderytę, kartais darosi baisu: atrodo, kad per ją persifiltruoja visa dramaturgijoje užkoduotų pasaulio blogybių bjaurastis, o žiūrovams telieka sugerti iš jos tekančias emocijas. Ji tarsi tas literatūrinis personažas, kuriam teko išverkti visų pasaulio žmonių ašaras."

SKAITYTI DAUGIAU

Faust_is_dead_20211025_0192.jpg

Metateatras ir jo raiška kultūros krizės metu

Kovo 24-25 dienomis Liepojos universitete įvyko tarptautinė mokslinė konferencija „Aktualios problemos literatūros ir kultūros tyrimuose“, kurioje teatrologė Vēsma Lēvalde skaitė paskaitą „Metateatras ir jo raiška kultūros krizės metu“.

Vēsma Levalde

"Dar vienas spektaklis, kurį būtinai norėčiau paminėti, yra ne latvių, o lietuvių režisieriaus Artūro Areimos skaitmeninis spektaklis „Už geresnį pasaulį“. <...> 2020 metais tai buvo savotiškas kvietimas ieškoti gilesnio ryšio su gamta, žiūrėti ne iš naikinimo, bet iš išsaugojimo perspektyvos, suvokti save kaip gamtos dalį, o ne kaip tam tikros teritorijos savininką. Tačiau 2022-ųjų pavasario kontekste spektaklis iš metapasakojimo tampa tiesiogine nuoroda į karą Ukrainoje ir gretutinė tema žiūrovo sąmonėje tampa leitmotyvu."

SKAITYTI DAUGIAU

IMG_2358.jpeg
Bildschirmfoto%202017-08-13%20um%2022_24

Falk Richter: DISCONNECTED

Artūro Areimos teatras gruodžio 22d. kviečia dalyvauti nuotoliniame susitikime-seminare su teatro režisieriumi ir vienu svarbiausių šiuolaikinių vokiečių dramaturgų Falku Richteriu.

SKAITYTI DAUGIAU

image copy.png

Lukas Percevalis. Gruodžio 1 d. Artūro Areimos teatre su šiuo režisieriumi įvyks gana netradicinis susitikimas: Lukas Percevalis susirinkusiems ves jogos-meditacijos užsiėmimą, kurį lydės diskusija apie dvasingumą teatre. 

SKAITYTI DAUGIAU

16829_g.jpeg

„Naujojo cirko stotelės“ į Vilniaus miesto rajonus: Naująją Vilnią, Baltupius ir Trakų Vokę, rugsėjo 15-20 dienomis atneš šiuolaikinio cirko potyrius. Beveik tiesiai iš Edinburgo Fringe festivalio atvyks komikė Julia Masli, pasirodymu žavės klounas Viggo Vennas, tarptautinėje cirko bendruomenėje labai gerai žinoma akrobatų trupė „Un loup pour l´homme“ ir kiti garsūs užsienio bei kylantys Lietuvos cirko atlikėjai.

Tarptautinis šiuolaikinio cirko renginių ciklas rugsėjo 15-20 dienomis vyks Dūmų fabrike Naujojoje Vilnioje, Artūro Areimos teatre Baltupiuose ir Trakų Vokės dvaro sodyboje. Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba, partneris - Prancūzų institutas Lietuvoje.

FIAT-1.jpeg

Rugsėjo 2-11 dienomis Juodkalnijoje įvyko prestižinis alternatyvaus teatro festivalis FIAT 2022. Festivalio pagrindinėje programoje buvo pristatytas režisieriaus Artūro Areimos spektaklis „Po Ledu“ (Artūro Areimos teatras), kuriam atiteko specialusis komisijos prizas už įspūdingą šiuolaikinės dramaturgijos ir naujų teatro formų jungtį. Griežtais korporaciniais santykiais pagrįstas režisieriaus Artūro Areimos spektaklis, kurtas pagal vieno svarbiausių jo kartos vokiečių dramaturgų Falko Richterio tekstą, yra tarsi įsiveržimas į žmonių psichiką, į tai, kas joje lieka po to, kai žmogų praryja kapitalizmas.

SKAITYTI DAUGIAU
ArAr_edited.jpg

2020 m. sausio 6 dieną Latvijos teatro interneto svetainė www.kroders.lv publikavo latvių teatrologės Vēsmos Lēvalde apžvalgą-tyrimą apie režisieriaus Artūro Areimos kūrybos braižą, jo kūrybinį kelią bei svarbiausius spektaklius.

Vēsma Lēvalde

3_hm.jpg

Jau antrojo susitikimo su Berlyno žiūrovais metu AAT įsitikino, jog Lietuvoje kuriamų trupės spektaklių meninė kalba ne tik suprantama Vokietijos publikai, bet ir palieka ten visai kitokį meninį įspūdį, nei žiūrovams Lietuvoje - čia kūrėjams dažnai užduodami klausimai, kvestionuojantys pasirinktą formą ar provokatyvumą, o Berlyne menininkams daugiausia tenka diskutuoti apie spektaklio turinį, temą, pjesę ir jos autoriaus interpretacijos ryšį su režisieriaus pasirinkta menine kalba.

C_LauraVanseviciene-169.jpg

Artumo poreikis.
Spektaklis
"Nothing Hurts"

Artūro Areimos teatro spektaklis

"Nothing Hurts"

Gražina Montvidaitė

„Nothing Hurts“ – trečias Areimos spektaklis pagal Falko Richterio pjesę, ir tai ne sutapimas, nes režisieriui artimas rašytojo požiūris į sistemos veikiamą žmogų bei kūno ir dvasios atskirties problemą šiuolaikinėje visuomenėje. O per pandemiją šios temos įgyja papildomos įtampos."

ArturasAreima_director1.jpg

Europos teatro sąjungos

"Naujosios teatro realybės" prizo kandidatų sąraše - Artūras Areima

 

Režisierius, AAT teatro įkūrėjas Artūras Areima įtrauktas į Europos teatro sąjungos prizo "Naujosios teatro realybės" kandidatų sąrašą. Europos teatro sąjungos "Naujosios teatro realybės" prizas - prestiziškiausias ir vienas reikšmingiausių teatro apdovanojimų pasaulyje, kol kas Lietuvoje šį apdovanojimą yra gavę tik O.Koršunovas ir E.Nekrošius ir kandidatų sąraše taip pat įtrauktas R.Tuminas.

 

Šiais metais apdovanojimą pelnė tokios teatro pasaulio asmenybės, kaip R.Wilson, D.Papaioannou, Estų teatro vizitinė kortelė - trupė No.99, K.Serebrenikov.

under%20ice%20CCNRB%203%2004%2019%20PhR%

Artūro Areimos teatras Avinjone: 15 spektaklių per 17 dienų

A. Areima: "Šiuolaikinis Europos teatras, mano nuomone, šiuo metu išgyvena paieškų, pasimetimo ir komercinio nuklydimo etapą. Ieškantieji ieško, kaip iš naujo teatras galėtų virsti aktualiu, šiuolaikišku ir prasmingu šiandieninei auditorijai. Pasimetę svarsto, ar šiandien teatras išvis reikalingas ir šį klausimą kelia viešai scenoje, bendraudami su žiūrovu atvira forma. Komercinio ir konformistinio teatro, šiuo metu, turbūt, yra daugiausia, tai galioja ir kitoms meno formoms. Tai normalu, nes kolektyvinis narcisizmas yra smarkiai įsigėręs į visuomenės kolektyvinę sąmonę. Man visuomet svarbūs nauji, neatrasti keliai. Tikriausiai mano prigimtis - būti  nonkonformistu, iš esmės." 

MPU_5234_edited.jpg

2018 metų Avinjono festivalyje - AAT spektaklis"PO LEDU"

Artūras Areima: „Manau, kad šiuo metu Avinjono festivalis yra vienas didžiausių teatro festivalių visame pasaulyje. Galimybė atsidurti tarp daugybės skirtingų tautų ir skirtingos pasaulėžiūros, skirtingo teatro suvokimo, specifikos trupių padeda dar labiau suvokti, ar mūsų pačių kelionė yra tikslinga. Ar mes esame nenutolę nuo šiandieninių teatro tendencijų, temų. Galima visada žaisti savo kiemo lygoje ir didžiuotis, kad čia turime savo auditoriją bei tuo tenkintis, bet tarptautiniai vandenys visada parodo tikrąją tavo vietą platesniame žemėlapyje.“

2_hm.jpg

„Hamletmachine“ metu dėmesys nėra sukoncentruotas tik į individą ir jo unikalių patirčių reprezentaciją, dominavusą modernizmo dramaturgijoje. Tačiau spektaklis vengia žengti į heterogenišką laikinumą, kuriame individas nebetektų savo privilegijuotos prasmės kūrėjo pozicijos. „Hamletmachine“ aiškiai nurodo į subjektą kaip esminį draminio veiksmo šaltinį. Tiesa, jis ne vienas, nuolatiniame, labai intensyviame santykyje su Kitu, tiksliau Kita."

4_hm.jpg

Kuo reikėtų vadinti A.Areimos teatro darbą "Hamletmachine"?

"Iš kapo prisikėlusio arba į kapus keliaujančio ex-Hamleto monologai – vidinis sąmonės srautas, iš jo pasąmonės kylanti, tačiau moters dominuojama muzika, minimali scenografija, pradžios ir pabaigos nebuvimas, „įėjimo“ ir „išėjimo“ iš vaidmens naikinimas pulsuoja įvairiausiomis postmodernios filosofijos, postpsichoanalizės, ketvirtosios feminizmo bangos nuorodomis, kurių kiekvieną būtų galima detaliai paanalizuoti."

C_LauraVanseviciene-93.jpg

Paralyžuotos sielos skerspjūvis

Artūro Areimos spektaklis „Hamletmachine“

Laura Šimkutė
 

"...ne viskas, ką matome, ir ne viskas, ką girdime, yra tikra, – esame linkę pasiduoti iliuzijai ir leisti sau ja patikėti. O juk įspūdingi pučiamųjų garsai ar jausmingas atlikėjos dainavimas gali būti viso labo įrašas. Spektaklyje šis santykis apsiverčia – įrašai neegzistuoja, mikropasaulio realybė veikia be „auto tune“ procesoriaus, ji tokia, kokia yra, autentiška. Savidestruktyvi ir savižudiška, smuiko stryku besirėžianti sau venas."

_Koreja2.jpg

Artūro Areimos teatras Pietų Korėjoje ir Vokietijoje : provokuojantys, drąsūs, tikslūs

Šiemet Artūro Areimos teatro kūrybinė komanda džiaugiasi, turėdama galimybę vis daugiau spektaklių parodyti užsienyje: lapkričio mėnesį AAT Vokietijoje, Berlyne, vaidino spektaklį „Antikristas“, o Pietų Korėjos miestuose Tedžone ir Seule, „DipFe“ ir „ST-BOMB“ festivaliuose, įvyko antroji AAT premjera pagal Heinerio Müllerio pjesę „Hamletmachine“. Berlyne kūrėjai spektaklį vaidino tris kartus, o Pietų Korėjoje buvo parodyti net penki „Hamletmachine“ spektakliai.