n a u j i e n o s
2023 09 14
„Už geresnį pasaulį“ tarptautiniame alternatyvaus teatro festivalyje FIAT 2023
A.Areimos spektaklis "Už geresnį pasaulį"
Režisieriaus Artūro Areimos spektaklis „Už geresnį pasaulį“ pagal Roland Schimmelpfennig pjesę, pirmą kartą bus pristatytas alternatyvaus teatro festivalio FIAT (Festival of International Alternative Theatre) pagrindinėje programoje, Juodkalnijoje. Šio spektaklio kūrybinė komanda Lietuvoje 2020 m. buvo nominuota aukščiausiam Lietuvos teatro apdovanojimui „Auksiniam scenos kryžiui“ geriausio vaizdo projekcijų kategorijoje; Vienas įtakingiausių Berlyno dienraščio „der Freitag“ žurnalistų Thomas Irmer išskyrė spektaklį, kaip drąsų ir reikalingą žingsnį kalbėti ir kritikuoti dabartines Lietuvos ir viso pasaulio ekologijos problemas, karo siaubą.
2021 11 12
Nihilizmas su aukštakulniais
Artūro Areimos teatro spektaklio "Faust is dead" recenzija
Viktorija Sinicyna
"Didžiausią emocinį šiurpulį spektaklyje „Faust is dead“ kelia aktorės. Jų susikurtas tarpusavio ryšys virto stipriu sceniniu duetu. Tai atvejis, kai kūrėjų įsigyvenimą į literatūrinę medžiagą, jų giluminį ryšį su pjese ir temomis galima pajusti tiesiogiai. Žiūrint į Poderytę, kartais darosi baisu: atrodo, kad per ją persifiltruoja visa dramaturgijoje užkoduotų pasaulio blogybių bjaurastis, o žiūrovams telieka sugerti iš jos tekančias emocijas. Ji tarsi tas literatūrinis personažas, kuriam teko išverkti visų pasaulio žmonių ašaras."
2023 02 21
Nežinau, kas yra realybė. Gyvenime ji nebeegzistuoja. Algoritmai, simuliacija ir simuliakrai realybę pavertė kūryba. Galime pagaminti pasąmonę, sapnus, nuspėti žmogaus elgseną ir tai mane verčia suabejoti realybės egzistavimu. Kūryboje, mene ji svarbi, kūrėjas turi ją sukurti, kad žiūrovas turėtų kur panirti – atsidurti „ten“. Kiekvienas turime savo realybės suvokimą, matome skirtingai. Kai kurdamas spektaklį aktoriui išdėstau uždavinius ir bandau suformuoti savo įsivaizduojamą realybę, pasimato jos organiškas kismas, psichologinio, emocinio, energetinio lauko įtrūkiai – tai daug ką keičia, viskas nebėra taip tikslu, kaip įsivaizdavau vienas perskaitęs scenarijų ir sukūręs spektaklio koncepciją.
2021 05 03
Kiek užtrunka priprasti prie provokacijų?
A.Areimos spektaklio-filmo "Už geresnį pasaulį" recenzija
2020-ųjų rudenį Baltupiuose įsikūręs AAT parodė spektaklio „Už geresnį pasaulį“ premjerą, kurios neteko matyti, tačiau girdėjau puikių atsiliepimų. Todėl nudžiugino galimybė pažiūrėti pagal šią medžiagą parengtą filmą, kuris, netgi pasibaigus karantinui, atliks reikalingą funkciją – didins A.Areimos kūrybos prieinamumą žmonėms, kuriems atvykimas į spektaklį reikalauja daugiau pastangų nei jie pasiryžę ar įgalūs įdėti.
2020 10 16
Paskutinė vakarienė likusių žvakių šviesoje
Artūro Areimos teatro spektaklio "Už geresnį pasaulį" recenzija
"<...> Citatai tarsi paantrina scenoje besivystantys, iš pirmo žvilgsnio beprasmiškai pragmatiški individualūs aktorių etiudai, kurių tikslas – nuvyti niūrias mintis ir baimę šalin, tačiau ekrane rodomos Gedimino Vansevičiaus vaizdo projekcijos atskleidžia kitokią realybę. Nesustabdomai „septynias dienas ir septynias naktis“ pliaupiant lietui ir prakaitui, krašte be infrastruktūros pėdsakų gyvybę išsaugoti besistengiantys veikėjai skęsta kaip nesibaigiantys krituliai amžinoje ateities baimėje.
2021 05 05
La Manufacture Contemporain oficialioje Avinjono OFF programoje Artūro Areimos spektaklis "Hamletmachine" pagal Heiner Müller pjesę.
Jei durys išvykti ir toliau bus atviros - šiemet AAT trupė jau antrą kartą dalyvaus tarptautiniame Avignon OFF teatro festivalyje Prancūzijoje.
2020 12 07
Artūro Areimos teatras pristato dvi novatoriškas premjeras
Gruodžio mėnesį Artūro Areimos teatras (AAT) pristato net dvi premjeras: 19, 20 dienomis – filmą-spektaklio adaptaciją „Už geresnį pasaulį“, pagal Rolando Schimmelpfennigo pjesę, o gruodžio 29, 30-ąją – naujausią teatro darbą: spektaklį „Testas“, pagal Luko Bärfusso pjesę. Šie kūriniai bus pristatomi virtualiai.
2017 12 07
Artūras Areima : "Trūksta šviežio, jaunatviško teatro"
"Mes nebesuprantame šiandienos, o taip yra todėl, kad mes jos netiriame, ji lieka apeita, nepaliesta; iš to kyla problemos. Tuomet nurašome jaunąją kartą, nes neva jos atstovai yra kvaili, apatiški, ne taip giliai į viską žiūrintys. Galima paklausti - o kodėl vyresnioji karta nežiūri į jauną žmogų, kodėl jie gyvena praeitimi? Juk tai irgi jų apatiškumas. Kovojame už laisvę, o gyvename ten, praeityje. Atėję į šiuos laikus, juos apleidome."
2021 03 18
kuris laimi?
Apie kitokį karą kalba spektaklis, kurio reklaminę nuotrauką pasiskolinome viršeliui. Kinematografinis spektaklis „Už geresnį pasaulį“ pagal vokiečių dramaturgo Rolando Schimmelpfennigo pjesę nukelia į džiunglėse vykstantį karą, kurio dalyviai nežino, už ką ir kodėl kovoja. Šį fantastinį pasakojimą, kviečiantį pažvelgti į sutirštintą dabartinę socialinę ir psichologinę žmonijos realybę, galima pamatyti internete. Apie šį ir kitus karantininius spektaklius šiame numeryje rašo mūsų nauja bendraautorė Deimantė.
2018 04 18
Artūras Areima : teatras neturėtų būti šezlongas
A. Areima : "...Esmė, kad mums čia, Lietuvoje, viskas turi būti aišku, turi būti labai toks konkretus, suprantamas, pamokantis teatras, su kažkokiomis metaforomis, simboliais, kurie žmones turėtų tarsi ugdyti doresniais, geresniais, bet neatskleidžia iš tikrųjų koks šiandien yra žmogus. AAT mes bandom atskleisti tai, kas vyksta su šiandieniniu žmogumi. Tai, greičiausiai, todėl yra toks manęs, mūsų teatro įvardijimas - maištavimas."
2018 08 14
Areima sutrina į dulkes visatą, sukurtą Falko Richterio
Artūro Areimos teatro spektaklis „Po ledu“, analizuojantis žmogaus, kaip sistemos vieneto problemas pasaulyje, kuriame lieka vis mažiau vietos tikrumui, sulaukė didelio Prancūzijos teatro kritikų susidomėjimo šių metų Avinjono teatro festivalio „OFF“ programoje.
2019 04 16
"Iš tikrųjų, kalbant apie tai, kaip žiūrovas įviliojamas į pelno siekiančios visuomenės, anot Marxo, „ledinį savanaudiško apskaičiavimo vandenį“, Artūro Areimos pastatymas pasirodo negailestingai žiaurus. <...>
Galingas, brutaliai interpretuotas ir visiškai iš vėžių išmušantis „Po ledu“ yra tarsi nėrimas į ledinius mūsų socialinių ir žmogiškųjų realybių vandenis. Beje, atsikvėpti galime tik išeidami iš spektaklio."
2019 09 02
„Nevykėlį“ įkūnijęs Valerijus Kazlauskas: teatras Lietuvoje yra užmigęs
Kol kas tai yra didžiausias mano vaidmuo. Tuo metu, kai pradėjau ruoštis „Nevykėliui“, neturėjau daug patirties, o pats spektaklio žanras buvo tikrai sunkus ir reikalaujantis nemažai pastangų. Visas repeticijų procesas buvo sudėtingas ir intensyvus, nes daug eksperimentavome ir visko veikėme. Buvo bandomasis laikotarpis, reikėjo žiūrėti, ar pavyks, bet viskas pavyko puikiai.
2019 11 08
Artūro Areimos teatras pristato edukacinių renginių ciklą „Projekcija“
Lapkričio 16 - gruodžio 14 dienomis Artūro Areimos teatras atvers duris teatro studentams, jauniems kūrėjams ir teatro žiūrovams, besidomintiems šiuolaikiniu Europos ir pasaulio teatru: projekto metu teatras pristatys net septynis šiuolaikinių teatro / performanso kūrėjų darbų vaizdo įrašus ir pakvies žiūrovus juos stebėti nemokamai. Programoje bus pristatyti Olivier de Sagazano, Susanne Kennedy, Needcompany, Luko Percevalio ir Rodrigo Garcia darbai.
2019 11 13
Lukas Percevalis (g. 1957) yra gerai teatro pasauliui pažįstamas belgų režisierius, aktorius ir dramaturgas, taip pat – teatro pedagogas ir jogos mokytojas. Savo aktoriaus karjerą jis pradėjo 1979 m. nacionaliniame Antverpeno teatre, kurį po penkerių metų paliko ir įkūrė nepriklausomą trupę „Blauwe Maandag Compagnie“. 1998 m. Percevalis tapo Antverpeno nacionalinio teatro meno vadovu ir galiausiai teatrą restruktūrizavo į „Het Toneelhuis“ teatro grupę.
2019 11 08
Inga Sanakojevaitė pristato naują teatro edukacinį projektą „Projekcija“
LRT OPUS laidoje „Be problemų“ vieši Artūro Areimos teatro direktorė Inga Sanakojevaitė, kuri pristato naują teatro iniciatyvinį edukacinį projektą „Projekcija“.
Šiame projekte meno ir teatro mylėtojai turės progą skirtingų paskaitų metu pažinti skirtingus teatro genijus.
2018 10 05
Aktorė Monika Poderytė: „Tikime medijomis, bet ne žmonėmis“
„Svarbūs tapome tik mes patys: kaip atrodome, kalbame, ką manome, kas aš, kaip aš ir kur aš. Mums pradėjo trūkti paprasto, elementaraus buvimo su kitu žmogumi, tokio, kai nereikalingas tuščias, į niekur nevedantis pokalbis.
Tikime medijomis, bet ne žmonėmis. Mūsų gyvenimuose neliko intymaus santykio, viskas tapo vien juokais, o mes – neatviri ir užsidarę.“
2020 08 05
Penktadienio vakarą (rugpjūčio 14 d.) Šiaulių dailės galerijoje parodytas pirmasis teatro spektaklis po karantino, kurį pristatė VšĮ „Begemotas“.
Besirenkančių žmonių gausa nustebino ne tik organizatorius, bet ir Artūro Areimos teatro trupę, tikintis kamerinės „Nothing Hurts“ premjeros Šiauliuose.
2020 01 23
"Kaip ir būdinga serialams, „Virimo temperatūroje 5425“ daug buities. Ir scenoje (scenografas – taip pat A.Areima), ir ekrane. Tačiau šis buitiškumas siurrealistinis, jis perteikia iškreipto vienos šeimos gyvenimo vaizdą. Tado Gryno, Monikos Poderytės ir Valerijaus Kazlausko kuriami personažai čia egzistuoja tarp olimpinės ramybės ir visiškos isterijos, tarp nuolankumo ir despotizmo, išgąsčio ir agresijos, tarp aukos ir budelio vaidmenų."
2019 10 09
Artūro Areimos teatras Kinijoje: ,,Peilis, nukreiptas tiesiai į širdį“
,,Tai šokiruojantis pasirodymas, tai peilis, nukreiptas tiesiai į širdį. Aš permąsčiau pasaulį, kuriame gyvenu kasdien, ,,po ledu“. Aišku, nesu geriausias pavyzdys, bet taip neturėtų būti. Neturėčiau toks būti. Tu ir aš esame niekas, bet tuo pačiu metu čia, po ledu, man norisi šaukti: „Ei, ar čia yra kas nors? Ar kas nors mane girdi? Ar šitam pasauliui bus viskas gerai?“.
2019 10 01
Mes jau nebesame net statistiniai vienetai. Mes esame tik statistinio vieneto duombazės dalis, esame subjekto fragmentas - buvusio moderniojo žmogaus vidinio ,,aš” suskaidymas. Dabar technologinė atmintis žmones perkelia į virtualią erdvę, kurioje gyvename pagal ,,kitus”, tai nuo žmonių nepriklausomos sistemos arba ,,matricos”. Tik kyla klausimas - ar tai gerai, ar blogai? Ar tai tik pradžia? Jei taip, tai kur keliaujame toliau?“
2019 05 26
"Ypatingą susidomėjimą kelia Artūro Areimos pastatymas pagal Hainerio Miulerio pjesę, nes atminty dar ryški chrestomatinė Roberto Vilsono 1986 metų pastatymo restauracija, atlikta Silvio d‘Amico Romos nacionalinės meno akademijos studentų (http://www.kroders.lv/runa/1039). Panašiai kaip ir Vilsonas, Areima spektaklio naratyvą kuria pirmiausia garsų partitūra, ją organiškai suliedamas su erdve, tekstu ir aktorių judesiais."
2019 03 23
10 klausimų režisieriui :
Artūras Areima
Kaip vertinate Lietuvos teatrą?
A.Areima: "Nevertinu taip teigiamai kaip dauguma kolegų. Manau, turime keletą tikrai stiprių, garsių kūrėjų, ant kurių laikosi mūsų teatras, bet ir jų galvos jau žilsta ir plinka, o jaunas teatras labai nedrąsus. Bijantis būti savotiškas, bijantis kelti savo asmenines, savo laikų problemas, bijantis būti pavojingas mūsų teatrų stabams ar nubaustas mūsų kritikų olimpo. Todėl nesusidaro teatro vandenynas. Turime tik ramią, ramiai tekančią Vilnelę, kurios išsiliejimas dabar nesukeltų jokios katastrofos. Viliuosi, kad tapsime Atlantu."
2019 02 17
Iškart po festivalio "Mythos" , kuriame spektaklis "Po Ledu" bus pristatytas balandžio mėn. 3,4 dienomis - trupė keliaus į Le Havre miestą, teatre "Le Tetris" balandžio 6 d. 20:30 val.
2019 02 11
„Spektaklyje „Aklieji“ nuolat ir įvairiomis formomis perklausiama, kur yra žmogiškumo riba, kas ją nužymi, palaiko, atnaujina. Apskritai visas spektaklis vertintinas kaip žmogiškumo degradacijos reprezentacija, kur vienintelis išgijimas – dvasinis praregėjimas.“ – taip praėjusį rudenį Juozo Miltinio dramos teatre pasirodžiusį Artūro Areimos spektaklį apibūdina meno kritikė Akvilė Šimėnienė.
2018 10 01
Režisierius Artūras Areima: pertvarkyti visą kultūros sistemą
"Bet mes patys esame nuvertinę kultūrą. Kiekvienas teatro sezonas prasideda nuo vasaros nuolaidų – mes netikime, kad žmonės pirks bilietus, kad esame jiems reikalingi. Taip pat mes palaikome pigią kultūrą. Eina aktoriai į serialus, galvodami užsidirbti pinigų. Sutinku, kad pragyventi reikia, bet taip mes palaikome nuodą, kuris bukina žmogų. O žiūrovas mato tą aktorių, vaidinantį taip prastai ir nemokamai, tai kodėl jis turi eiti į teatrą ir mokėti. Nebuvo tų serialų, tada teatras ir visa aukštesnė kultūra buvo reikalingesnė."
2018 10 21
"Kalbos prigimtis yra mašininė. Žmogus gali išrasti mašiną tik todėl, kad jo paties metafiziniame centre glūdi mašina, t. y. kalba, arba, kaip dabar vadiname – sąmonė. Kalba ir sąmonė yra tas pats. Totalitarizmas, turint omenyje jo metafizinę prigimtį, yra ne kas kita, kaip žmoguje glūdinti pastanga absoliučiai viską, kas glūdi už kalbos, kiaurai persmelkti kalba. Kitaip tariant, visus bekalbius daiktus, įskaitant ir mus, kaip gyvūnus, paversti mašinomis, o pasaulį, kaip visumą – totaline mašina." A.Areima
2018 11 26
Šiemet antrą kartą kartu su pagrindine festivalio programa vyko naktinė teatrinių įvykių sesija COM•MOON•A, pristatanti žiūrovui alternatyvų, drąsų teatrą. Pirmą kartą geriausią iš aštuonių spektaklių rinko speciali COM•MOON•A komisija, kurioje dirbo jauni teatro mylėtojai. Po diskusijų su teatro kritiku Andriumi Jevsejevu nuspręsta geriausiu spektakliu paskelbti A. Areimos teatro spektaklį „Nevykėlis“.
2018 09 13
Artūro Areimos teatro 5-tasis sezonas
"Andy: Iš naujo sezono tikiuosi dar daugiau visko – dar daugiau atvirumo ir tikrumo, dar daugiau efektų, lazerių, erotikos, kokybiško garso takelio. Tikiuosi pamatyti ir senus personažus, ir naujus sprendimus. Tikiuosi dar daugiau neatsakytų klausimų."
2017 09 30
Šeštadienį, rugsėjo 30 d., Varėnos kultūros centre vyks VIII Dalios Tamulevičiūtės profesionalių teatrų festivalio atidarymas ir apdovanojimai. 2017 m. Dalios Tamulevičiūtės lietuvių autorių scenos meno kūrinių konkurso laimėtoju išrinktas Artūro Areimos teatro eskizas pagal Virginijos Rimkaitės kūrinį „Virimo temperatūra 5425“. Iki spalio 30 d. vyksiantis festivalis žiūrovus kvies į 23 naujausius Lietuvos teatrų spektaklius.
2017 12 04
Alytuje nusileido 6-ojo komedijų teatrų festivalio COM•MEDIA uždanga. Išdalinti apdovanojimai. Triumfavo spektaklis „Kasykla“.
2017 11 22
"LRT Opus" pokalbis su AAT trupe
„Artūro Areimos teatro formos svarba yra jo akcentuojamas eklektiškas procesas, kuriam reikalingos inovacijos, išradingumas, vaizduotė, rizika ir pirmiausia - visiškas grupės atsidavimas darbui." - taip keliais žodžiais save pristato Artūro Areimos Teatras (AAT).
2017 09 20
Rugsėjo 28 – spalio 13 dienomis vyksiantis Vilniaus tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“, šįkart žiūrovus pasitinkantis šūkiu „Išjunk nuostatas“, trečiadienį vykusioje spaudos konferencijoje nutarė ne pristatyti renginio programą, o atsigręžti į šiandienos aktualijas bei aptarti menininko ir valdžios santykį.