n a u j i e n o s

Kiekviena šio sezono medžiaga manyje atveria žaizdas, užpila jas rūgštimi. Be abejo, jose gausu visko – gausu humoro ir tiesmukiškumo, filosofijos. Per jas galiu analizuoti save, kaip žmogų, analizuoti kitą, jos atliepia viską, ką šiuo metu jaučiu, papildo mano suvokimą apie tai, ką jaučiu ir kokiame laike gyvenu, kokia mano būsena. Manau, šie darbai galės kiekvieną iš mūsų vis kitaip išlaisvinti nuo kažko nesuprantamo, kas spaudžia. Ir kad tą tiesos jausmą ir kitus jausmus galėsime perduoti kitiems žmonėms.

SKAITYTI DAUGIAU

Artumo poreikis

Spektaklis "Nothing Hurts"

Vasaros pabaigoje pirmojo Šiaulių medijų ir performansų festivalio „Medūza“ organizatoriai teatrui paskyrė du renginius. Rugpjūtį Šiaulių dailės galerijoje vyko diskusija „Nepriklausomas teatras Lietuvoje: Artūro Areimos teatro atvejis“ bei spektaklis „Nothing Hurts“.

Spalio 10, 11 d. 19:00 val. Vilniuje, Artūro Areimos teatre, Ateities g. 10

SKAITYTI DAUGIAU

Areima sutrina į dulkes visatą, sukurtą Falko Richterio

Artūro Areimos teatro spektaklis „Po ledu“, analizuojantis žmogaus, kaip sistemos vieneto problemas pasaulyje, kuriame lieka vis mažiau vietos tikrumui, sulaukė didelio Prancūzijos teatro kritikų susidomėjimo šių metų Avinjono teatro festivalio „OFF“ programoje. 

SKAITYTI DAUGIAU

Paskutinė vakarienė žvakių šviesojee

"Už geresnį pasaulį" Artūro Areimos teatre

Greta Vilnelė

"Nesustabdomai „septynias dienas ir septynias naktis“ pliaupiant lietui ir prakaitui, krašte be infrastruktūros pėdsakų gyvybę išsaugoti besistengiantys veikėjai skęsta kaip nesibaigiantys krituliai amžinoje ateities baimėje.<...> Kūrinyje minimi priešai tokie paslaptingi, kad ima atrodyti logiška, jog tai patys žmonės dėl atsakomybės už savo veiksmus trūkumo ir uždelsto problemos sprendimo sunaikino planetą."

SKAITYTI DAUGIAU

"Už geresnį pasaulį" : žmogus yra gamtos dalis, o ne apibrėžtos teritorijos savininkas

Viena iš pagrindinių spektaklio temų – psichologinė žala, kurią sukelia karo veiksmai jame dalyvaujantiems kariams: būsimo spektaklio veikėjai atsiduria kraštutinėse, trauminėse, sapnui būdingose psichologinėse būsenose, kurios ir verčia juos kvestionuoti savo tapatybę, veiksmų pagrįstumą, abejoti susikurtu pasauliu.

SKAITYTI DAUGIAU

Artūras Areima : teatras neturėtų būti šezlongas

A. Areima : "...Aš nežinau, kodėl sugalvoja kažkas, kad esu chuliganas ar maištininkas. Aš nežinau, čia kažkoks keistas dalykas: jei žmogus bando sakyti kažką atviriau, tai jau yra maištas, provokacija. Aš manau, jog tai, ką aš darau, kuriu, Vakarų kultūroje jau seniai yra norma, ne kažkokia marginalija ar maištas. Esmė, kad mums čia, Lietuvoje, viskas turi būti aišku, turi būti labai toks konkretus, suprantamas, pamokantis teatras, su kažkokiomis metaforomis, simboliais, kurie žmones turėtų tarsi ugdyti doresniais, geresniais, bet neatskleidžia iš tikrųjų koks šiandien yra žmogus. AAT mes bandom atskleisti tai, kas vyksta su šiandieniniu žmogumi. Tai, greičiausiai, todėl yra toks manęs, mūsų teatro įvardijimas - maištavimas."

SKAITYTI DAUGIAU

q.jpg

"Pradėti kalbėti apie sausio 25, 26 d. įvykusią Artūro Areimos teatro premjerą „Nothing Hurts“ tinka šiais prancūzų kritikės Daphné’s Batholon, atsiliepusios apie kitą Artūro Areimos spektaklį „Po ledu“, žodžiais: „Spektaklis, pripildytas gausybės simbolikos, palieka erdvės daugybei skirtingų interpretacijų ir negali būti priskirtas jokiai vietai, jokiam laikui, jokiai istorijai.“

Greta Vilnelė

"...Išspausti iš savęs maksimumą yra dažno šiuolaikinio žmogaus moto. Būti visur ir visada yra savotiškas siekis, kurį tarsi padeda įgyvendinti skaitmeninės technologijos, naikindamos laiko ir erdvės skirtis, kas yra absoliuti iliuzija, savotiškas pramanas vienatvės jausmui nustelbti. Būti visur ir visada yra neįmanoma, žmogus nėra mašina, ir tai griauna amžino progreso idėjos pagrindus, nes suteikia galimybę veikti žmogiškumą tikrąja to žodžio prasme: žmogus pavargsta, susidėvi, nebegali veikti, dirbti, ir tai yra natūralu."

Akvilė Šimėnienė

2020 m. sausio 6 dieną Latvijos teatro interneto svetainė www.kroders.lv publikavo latvių teatrologės Vēsmos Lēvalde apžvalgą-tyrimą apie režisieriaus Artūro Areimos kūrybos braižą, jo kūrybinį kelią bei svarbiausius spektaklius.

Vēsma Lēvalde

Jau antrojo susitikimo su Berlyno žiūrovais metu AAT įsitikino, jog Lietuvoje kuriamų trupės spektaklių meninė kalba ne tik suprantama Vokietijos publikai, bet ir palieka ten visai kitokį meninį įspūdį, nei žiūrovams Lietuvoje - čia kūrėjams dažnai užduodami klausimai, kvestionuojantys pasirinktą formą ar provokatyvumą, o Berlyne menininkams daugiausia tenka diskutuoti apie spektaklio turinį, temą, pjesę ir jos autoriaus interpretacijos ryšį su režisieriaus pasirinkta menine kalba.

Artūras Areima: "Trūksta šviežio,jaunatviško teatro"

Artūras Areima: "Mes nebesuprantame šiandienos, o taip yra todėl, kad mes jos netiriame, ji lieka apeita, nepaliesta; iš to kyla problemos. Tuomet nurašome jaunąją kartą, nes jos atstovai neva kvaili, apatiški, ne taip giliai į viską žiūrintys. Galima paklausti – o kodėl vyresnioji karta nežiūri į jauną žmogų, kodėl jie gyvena praeitimi? Juk tai irgi jų apatiškumas. Kovojome už laisvę, o gyvename ten, praeityje. Atėję į šiuos laikus juos apleidome."

 

Pokalbis su režisieriumi transliuotas 2017 m. gruodžío 17 d. per radijo stotį Relax FM laidoje Avanscena. Interviu parengė teatrologė Kristina Apanavičiūtė.

Europos teatro sąjungos

"Naujosios teatro realybės" prizo kandidatų sąraše - Artūras Areima

 

Režisierius, AAT teatro įkūrėjas Artūras Areima įtrauktas į Europos teatro sąjungos prizo "Naujosios teatro realybės" kandidatų sąrašą. Europos teatro sąjungos "Naujosios teatro realybės" prizas - prestiziškiausias ir vienas reikšmingiausių teatro apdovanojimų pasaulyje, kol kas Lietuvoje šį apdovanojimą yra gavę tik O.Koršunovas ir E.Nekrošius ir kandidatų sąraše taip pat įtrauktas R.Tuminas.

 

Šiais metais apdovanojimą pelnė tokios teatro pasaulio asmenybės, kaip R.Wilson, D.Papaioannou, Estų teatro vizitinė kortelė - trupė No.99, K.Serebrenikov.

Artūro Areimos teatras Avinjone: 15 spektaklių per 17 dienų

A. Areima: "Šiuolaikinis Europos teatras, mano nuomone, šiuo metu išgyvena paieškų, pasimetimo ir komercinio nuklydimo etapą. Ieškantieji ieško, kaip iš naujo teatras galėtų virsti aktualiu, šiuolaikišku ir prasmingu šiandieninei auditorijai. Pasimetę svarsto, ar šiandien teatras išvis reikalingas ir šį klausimą kelia viešai scenoje, bendraudami su žiūrovu atvira forma. Komercinio ir konformistinio teatro, šiuo metu, turbūt, yra daugiausia, tai galioja ir kitoms meno formoms. Tai normalu, nes kolektyvinis narcisizmas yra smarkiai įsigėręs į visuomenės kolektyvinę sąmonę. Man visuomet svarbūs nauji, neatrasti keliai. Tikriausiai mano prigimtis - būti  nonkonformistu, iš esmės." 

2018 metų Avinjono festivalyje - AAT spektaklis"PO LEDU"

Artūras Areima: „Manau, kad šiuo metu Avinjono festivalis yra vienas didžiausių teatro festivalių visame pasaulyje. Galimybė atsidurti tarp daugybės skirtingų tautų ir skirtingos pasaulėžiūros, skirtingo teatro suvokimo, specifikos trupių padeda dar labiau suvokti, ar mūsų pačių kelionė yra tikslinga. Ar mes esame nenutolę nuo šiandieninių teatro tendencijų, temų. Galima visada žaisti savo kiemo lygoje ir didžiuotis, kad čia turime savo auditoriją bei tuo tenkintis, bet tarptautiniai vandenys visada parodo tikrąją tavo vietą platesniame žemėlapyje.“

 

„Hamletmachine“ metu dėmesys nėra sukoncentruotas tik į individą ir jo unikalių patirčių reprezentaciją, dominavusą modernizmo dramaturgijoje. Tačiau spektaklis vengia žengti į heterogenišką laikinumą, kuriame individas nebetektų savo privilegijuotos prasmės kūrėjo pozicijos. „Hamletmachine“ aiškiai nurodo į subjektą kaip esminį draminio veiksmo šaltinį. Tiesa, jis ne vienas, nuolatiniame, labai intensyviame santykyje su Kitu, tiksliau Kita."

Kuo reikėtų vadinti A.Areimos teatro darbą "Hamletmachine"?

 

"Iš kapo prisikėlusio arba į kapus keliaujančio ex-Hamleto monologai – vidinis sąmonės srautas, iš jo pasąmonės kylanti, tačiau moters dominuojama muzika, minimali scenografija, pradžios ir pabaigos nebuvimas, „įėjimo“ ir „išėjimo“ iš vaidmens naikinimas pulsuoja įvairiausiomis postmodernios filosofijos, postpsichoanalizės, ketvirtosios feminizmo bangos nuorodomis, kurių kiekvieną būtų galima detaliai paanalizuoti."

Paralyžuotos sielos skerspjūvis

Artūro Areimos spektaklis „Hamletmachine“

Laura Šimkutė

"...ne viskas, ką matome, ir ne viskas, ką girdime, yra tikra, – esame linkę pasiduoti iliuzijai ir leisti sau ja patikėti. O juk įspūdingi pučiamųjų garsai ar jausmingas atlikėjos dainavimas gali būti viso labo įrašas. Spektaklyje šis santykis apsiverčia – įrašai neegzistuoja, mikropasaulio realybė veikia be „auto tune“ procesoriaus, ji tokia, kokia yra, autentiška. Savidestruktyvi ir savižudiška, smuiko stryku besirėžianti sau venas."

Artūro Areimos teatras Pietų Korėjoje ir Vokietijoje : provokuojantys, drąsūs, tikslūs

Šiemet Artūro Areimos teatro kūrybinė komanda džiaugiasi, turėdama galimybę vis daugiau spektaklių parodyti užsienyje: lapkričio mėnesį AAT Vokietijoje, Berlyne, vaidino spektaklį „Antikristas“, o Pietų Korėjos miestuose Tedžone ir Seule, „DipFe“ ir „ST-BOMB“ festivaliuose, įvyko antroji AAT premjera pagal Heinerio Müllerio pjesę „Hamletmachine“. Berlyne kūrėjai spektaklį vaidino tris kartus, o Pietų Korėjoje buvo parodyti net penki „Hamletmachine“ spektakliai.

Praeityje nebuvusi, nepraėjusi patirtis išnyra su buvusiosios patirties kauke.

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

©2020 by Artūras Areima theater.