r i č a r d a s  II : p o s t   f a c t u m

pagal William Shakespeare

Premjera 2014 m. Spalio 15,16, 29 d. 

režisierius : Artūras Areima

kostiumų dailininkė : Monika Gurskytė

vaidina : Vainius Sodeika, Dovydas Stončius, Tadas Gryn, Mindaugas Ancevičius, Eglė Špokaitė, Rokas Petrauskas, Martynas Vaidotas, Marijus Mažūnas, Mantas Tarasevičius, Aistis Lansbergas

 

Fotografas Mantas Puida


Projektą remia Lietuvos Kultūros taryba

Ant Seimo laiptų vaidybos daugiau nei teatre – tai faktas, nuo kurio atsispiria šio spektaklio kūrėjai. Artūro Areimos pastatymas sukurtas pagal Williamo Shakespeare’o dramą „Ričardas II“.

Ričardas II yra karalius, turintis absoliučią vidinę ir išorinę laisvę. Meniškos sielos valdovas sprendžia ginčą tarp pusbrolio Bolingbruko ir gero draugo Moubrio. Šie vienas kitą kaltina išdavyste. Ginčui spręsti jie pasirenka dvikovą, karalius Ričardas juos sustabdo. Nusprendžia nubausti tremtimi. Abu, tik nevisai vienodai. Kai miršta Bolingbruko tėvas, dėdė Gontas, karalius nusavina materialų palikimą. Jo elgesio niekas nesupranta. Tai piktina didikus, šie padeda Bolingbrukui sugrįžti. Ričardas išvyksta kariauti, vietininku palieka dėdę Jorką. Bolingbrukas pritraukia vis daugiau šalininkų, o priešininkus naikina fizine jėga. Senasis dėdė Jorkas nesipriešina. Ričardas kare pralaimi viską. Grįžęs randa tvirtą Bolingbruką, šis reikalauja turtų ir valdžios. Bolingbrukas tampa karaliumi. Ričardas sodinamas į kalėjimą.

Klasikinėje dramaturgijoje režisierius A. Areima ieško personažų santykių, atspindinčių kasdienes situacijas. Iš šiuolaikinės kultūros aktoriai pasiima atpažįstamus žmonių prototipus, pozicijos įtvirtinimo ženklus, mums būdingas elgesio strategijas ir perkelia į kitą, ne tokią įprastą aplinką. Spektaklio erdve A.Areima pasirinko ne teatro sceną, o vestibiulį su laiptais. Pasak jo, ten, labiau nei tradiciniame teatre, galima tyrinėti, kaip veikia teatrališkas elgesys. Ar pastebime vaidybą realiame gyvenime? Iš kur ji atsiranda? Ar tai susiję su baime būti niekuo?

Pasirinkęs W.Shakespeare’o dramą, režisierius remiasi ir filosofo Arvydo Šliogerio mintimis. Vakaruose žmogus elgiasi paradoksaliai: bijo tapti niekuo, ir, bandydamas susilieti su esančiaisiais, naikina save kaip asmenybę. Šekspyrišką paveikslą su daug veikėjų A.Areima paverčia gyvenimo būdo ir galios filosofijos peizažu. Kartu su aktoriais ir žiūrovais režisierius nori svarstyti, kaip galima užbaigti alinantį galios ir įvaizdžio teatrą.

APDOVANOJIMAI : 2015  Aukščiausio Lietuvoje teatro apdovanojimo: Auksinio scenos kryžiaus nominacija geriausio režisieriaus                                               kategorijoje už William Shakespeare „Ričardas II: Post factum“ Artūras Areima

                                 2015  Auksinio scenos kryžiaus nominacija už geriausią metų debiutą Vainius Sodeika

                                 2015  Auksinio scenos kryžiaus nominacija už antraplanį moters vaidmenį Eglė Špokaitė

                                 2015  Kauno profesionalaus teatro kūrėjo apdovanojimas: Kauno Fortūna už provokuojančią režisūrą Artūras Areima

ATSILIEPIMAI SPAUDOJE :

http://www.menufaktura.lt/?m=1025&s=61017

http://www.diena.lt/naujienos/kaunas/menas-ir-pramogos/ka-ricardas-iii-veiktu-seime-654742

http://literaturairmenas.lt/2014-11-14-nr-3496/2127-teatras/3393-astijus-krauleidis-vermontas-2-gramai-kokybisko-kokso

http://menufaktura.lt/?m=1052u0026s=63454&s=66014

Praeityje nebuvusi, nepraėjusi patirtis išnyra su buvusiosios patirties kauke.

  • Facebook
  • Instagram
  • YouTube

©2020 by Artūras Areima theater.